|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AC6B
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AC6B
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hospodářská angličtina 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
250 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty efektivně komunikovat v obchodním a pracovním prostředí. Cílem kurzu je vybavit studenty s výchozími jazykovými kompetencemi úrovně A2 kompetencemi na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- aktivní účast, doporučená docházka
- splnění úkolů zadaných na Courseware v požadovaném termínu dle pokynů vyučujícího
- splnění zápočtového testu na 75 %, test možno opakovat dvakrát.
Kurz je úspěšně ukončen složením ústní zkoušky.
|
Obsah
|
1. informace o kurzu
nástup do zaměstnání
předpřítomný čas
2. změna kariéry
užití minulého a předpřítomného času
propagace firmy
děkovný dopis
kategorie počitatelnosti podstatných jmen
3. kulturní odlišnosti
použití členů u podstatných jmen
týmová práce
kaizen
tvoření slov pomocí sufixů
4. práce v mezinárodním týmu
globální HR
obchodní turistika
výrazy pro vyjádření množství
e-mail vyžadující informace
5. statistická data
popis grafu
firemní finance
6. investování
slovní zásoba akcie a burza
7. start-up a možnosti financování
vztažné věty
dopis poptávka po produktu
opakování
průběžný test
8. žádost o zaměstnání
životopis
korespondence spojená s pohovorem
nábor zaměstnanců, slovní zásoba
tvoření a užití podmínkových souvětí 0. a 1. typu
9. příprava na pracovní pohovor
tvoření a užití podmínkových souvětí 2. typu
souhrnné opakování podmínkových souvětí
10. růst zaměstnanců
hodnocení zaměstnanců
vyplňování přihlášky do kurzu
e-mail organizátorovi školení
11. sportovní slovní zásoba v hospodářské angličtině
efektivita práce zaměstnanců
písemná zpráva o názorech zaměstnanců
12. spojení s infinitivem a -ing tvarem slovesa
opakování
13. zápočtový test
rozbor chyb v zápočtovém testu
Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jitka Ramadanová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Bc. Věra Bublíková (100%),
Mgr. Václav Fišer (100%),
Arniel Habac (100%),
Mgr. Markéta Jansová (100%),
Mgr. Bc. Romana Kodýtková (100%),
Olesya Petrenko, Ph.D. (100%),
Mgr. Jitka Ramadanová, Ph.D. (100%),
Mgr. Květoslava Šimková (100%),
Mgr. Jaroslava Tichavová (100%),
Mgr. Václav Trejbal, CSc. (100%),
Bc. Soňa Vaníčková (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Whitby, Norman. Business Benchmark: Pre-intermediate to Intermediate: Student's Book. Cambridge : Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-69399-9.
-
Doporučená:
Hollett, Vicki. Business objectives : new edition. 1st ed., 5th impr. Oxford : Oxford University Press, 1998. ISBN 0-19-451391-2.
-
Doporučená:
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. 1st pub. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
-
Doporučená:
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
Doporučená:
Tullis, Graham; Trappe, Tonya. New insights into business : student`s book. London : Longman, 2000. ISBN 0-582-33553-1.
-
Doporučená:
Naunton, Jon. ProFile 2 : intermediate : workbook. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457585-3.
-
Doporučená:
Naunton, I. Profile 2: intermediate. Student's book. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457576-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
40
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
-rozlišit počitatelnost a nepočitatelnost u podstatných jmen
|
-rozlišit tvary přivlastňovacích a ukazovacích zájmen |
-identifikovat tvary základních a řadových číslovek |
-rozlišit formu pozitivu, komparativu a superlativu přídavných jmen |
-vyjmenovat tvary nepravidelných sloves na úrovni A1 a A2 |
-identifikovat základní slovesné časy tj. přítomný, minulý, budoucí, předpřítomný v prostém i průběhovém tvaru |
-identifikovat různé významy a tvary modálních sloves |
-identifikovat základní předložky místa a času |
-rozlišit gerundium a infinitiv |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
-adekvátně používat základní gramatické struktury |
-využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
-analyzovat a shrnout krátký článek na obecné téma |
-vyhledat konkrétní předvídatelné informace v textu |
-vysvětlit své jednání i písemnou formou |
-napsat jednoduchý osobní dopis nebo e-mail |
-napsat jednodušší koherentní text na téma, se kterým je obeznámen |
-vyjádřit průběh událostí, pocity, přání a své profesní plány písemnou i ústní formou |
-vést rozhovor na témata, která se ho bezprostředně týkají |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
-identifikovat tvary předpřítomného a minulého času |
-rozlišit příslovečná určení času |
-identifikovat probraná počitatelná a nepočitatelná podstatná jména |
-analyzovat rozdíly ve funkci členů u podstatných jmen |
-rozlišit významy a tvary výrazů vyjadřujících kvantitu |
-rozlišit druhy vztažných vět a vztažných zájmen |
-pojmenovat příslovce a přídavná jména vhodná k popisu trendů a změn |
-rozlišit slovesa vyžadující infinitivní a -ing vazbu |
-vytvořit správné tvary podmínkových souvětí 1. a 2. typu |
-vyjmenovat termíny k tématu firemních financí |
-vyjmenovat termíny spojené s akciemi a burzou |
-identifikovat slovní spojení z oblasti zaměstnávání pracovníků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
-vyhledat a aplikovat důležité informace získané z profesně zaměřeného psaného textu |
-analyzovat informace získané poslechem profesně zaměřeného textu |
-popsat statistické údaje, grafy a trendy |
-hovořit a diskutovat o tématech spojených se změnou kariéry a přijetím práce |
-hovořit a diskutovat o problematice práce v týmu, profesním růstu a práci na globálním trhu |
-hovořit a diskutovat o firemních financích a investicích |
-vyjádřit podmínku s využitím 1. a 2. kondicionálu |
-použít v kontextu vztažná zájmena |
-použít v patřičném kontextu předpřítomný čas s výrazy since a for |
-volit správný infinitivní nebo -ing tvar sloves |
-volit správný tvar probraných počitatelných a nepočitatelných podstatných jmen |
-napsat strukturované CV |
-napsat děkovný dopis |
-písemně formulovat pozvánku k pracovnímu pohovoru a sdělit jeho výsledek |
-e-mailem nebo dopisem požádat o informace |
-formulovat dopis poptávající produkt |
-správně strukturovat obchodní zprávu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|