|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / CPC1
:
Popis předmětu
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty - nerodilé mluvčí - komunikovat v každodenních situacích v češtině a vybavit studenty jazykovými kompetencemi na výstupní úrovni podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
1. Povinná docházka po celý semestr.
2. Absolvování průběžného testu.
3. Splnění závěrečného testu (min. 75 %).
4. Písemná práce na zadané téma (min. 200 slov)
5. Ústní referát (5-10 min.).
Zkouška:
Ústní zkoušku tvoří dvě části - monolog na zadané téma a dialog s vyučujícím na základě zadané komunikační situace. Celková známka je souhrnným hodnocením obou částí. Témata vycházejí z obsahu výuky.
|
Obsah
|
1. týden
Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu.
Západočeská univerzita v Plzni, struktura univerzity a její orgány, harmonogram akademického roku.
Akademická etiketa - akademické tituly, vokativ, zdvořilostní kondicionál.
2. týden
Kondicionál - podmínkové věty, rady a doporučení.
3. týden
Konverzační téma: Počasí
Adjektiva a adverbia
4. týden
Stupňování adjektiv.
Tvoření adverbií.
5. týden
Konverzační téma: Technika a komunikace
Psaní formálního a neformálního e-mailu.
6. týden
Dativ singuláru.
Pozvání.
7. týden
Konverzační téma: Móda a oblečení
Objektové fráze v dativu.
Průběžný test.
8. týden
Osobní zájmena - deklinace a procvičení.
Syntax - pravidlo druhé pozice.
9. týden
Konverzační téma: Služby
Instrumentál singuláru.
10. týden
Deklinace neurčitých a záporných zájmen.
Konverzační téma: Vztahy mezi lidmi
11. týden
Časové výrazy.
Slovesné vazby s lokálem.
12. týden
Opakování na závěrečný test, shrnutí kurzu.
Závěrečný test.
13. týden
Oprava závěrečného testu. Příprava na zkoušku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Iva Svatoňová (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Svatava Heinlová, Ph.D. (100%),
Mgr. Pavla Kocourková (100%),
Mgr. Jana Kúdelová (100%),
Mgr. Kateřina Sachrová, Ph.D. (100%),
Mgr. Iva Svatoňová (100%),
Mgr. Václav Trejbal, CSc. (100%),
Mgr. Michal Vaněk (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
54
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
134
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student umí: - zapojit se aktivně do rozhovoru o běžných tématech každodenního života, - vyhledat hlavní, podstatné myšlenky autentických textů, - porozumět základním informacím textů studovaného oboru (slyšeným i čteným) a dokázat jednoduše vyjádřit svůj názor, - napsat texty s jednoduchou kompozicí na všeobecná témata |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- používat ve svém projevu tvary podstatných jmen, přídavných jmen, zájmen a číslovek ve všech pádech v jednotném i množném čísle
- používat ve svém projevu tvary přítomného, minulého a budoucího času
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduššího textu z oblasti každodenního života, např. seznamování, bydlení, počasí, nakupování, stravování, služeb, zdraví, volnočasových aktivit
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti každodenního života |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí: - přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury potřebné při každodenní komunikaci, - navázat vhodným způsobem společenský kontakt, - používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující mu bez problémů komunikovat v běžných situacích, které vyžadují přímou výměnu informací, - užívat základní terminologii studovaného oboru, - vyjádřit své názory a postoje, přesvědčení i nejistotu, - napsat krátké textové útvary s jednoduchou textovou výstavbou užívané v každodenním životě (zpráva, e-mail, odpověď na inzerát, žádost apod.), - vyhledat a vybrat podstatné informace v autentických textech, které se týkají obecných témat a nemají komplikovanou výstavbu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- dokáže používat gramatické a lexikální prostředky na úrovni B1.1 s důrazem na obsah kurzu
- dokáže zvolit vhodné jazykové prostředky s ohledem na komunikativní situaci
- dokáže přednést krátký referát vztahující se k obsahu kurzu
- napsat esej na vybrané téma |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|