|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / FA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
FA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština A
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 10
|
0 / 10
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen začátečníkům se vstupní úrovní A1- dle SERR, kteří již znají a používají ve svém projevu přítomný čas, základní minulé časy (perfektum a imperfektum) a blízkou budoucnost. Kurz připravuje na dosažení úrovně A2- dle SERR.
Kurz UJP/FA volně navazuje na kurz UJP/FB3.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu; úspěšné absolvování zápočtového testu (75%), úspěšné absolvování ústní zkoušky.
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%)
- úspěšné absolvování ústní zkoušky.
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina. Komunikativní aktivity.
2. týden
Výrazy opakování a četnosti.
3. týden
Předmět přímý a nepřímý.
4. týden
Písemná komunikace - poděkování, omluvy.
5. týden
Etiketa ve frankofonním prostředí - základní pravidla.
6. týden
Průběžný test.
7. týden
Rady a doporučení. Výrazy vyjadřující začátek, průběh a ukončení děje. Užívání přítomného času průběhového, blízké budoucnosti a blízké minulosti.
8. týden
Nepřímá řeč v přítomnosti. Telefonování.
9. týden
Části těla. Nemoci. Urgentní situace.
10. týden
Písemný popis osobního problému. Popis osoby nebo věci.
11. týden
Rozkazovací způsob - prohloubení. Tvoření slov - základní pravidla. Oblečení. Barvy.
12. týden
Závěrečný test.
13. týden
Oprava závěrečného testu. Evaluace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro studenty kurzu je připraven kurz v Google Classroom s doplňujícími materiály a informacemi vztahujícími se ke studiu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038589.
-
Základní:
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - méthode de français, livre de l´él?ve, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 9782090385885.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
18
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- pojmenovat denní činnosti |
- rozlišit tvary imperfekta |
- rozlišit tvary zvratných sloves |
- rozlišit význam perfekta a imperfekta |
- rozlišit tvary rozkazovacího způsobu |
- pojmenovat místnosti v bytě, části domu |
- rozlišit tvary imperfekta |
- rozlišit význam perfekta a imperfekta |
- rozlišit význam základních časů - přítomný čas prostý, přítomný čas průběhový, blízká budoucnost, blízká minulost, perfektum, imperfektum |
- pojmenovat členy rodiny |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- vysvětlit (popsat), co dělal během dne |
- popsat jednoduchým způsobem bydlení |
- vést jednoduchý rozhovor během nakupování, srovnat výrobky, zeptat se na jejich vlastnosti a cenu a tyto informace sám podat |
- napsat krátký osobní dopis, pozdrav |
- vyjádřit svoje potřeby |
- popsat jednoduchým způsobem bydlení |
- správně použít ve vyprávění základní minulé časy s ohledem na to, co chce vyjádřit |
- vyjádřit svoje potřeby |
- popsat jednoduchým způsobem svoji rodinu a její členy |
- volit vhodné gramatické prostředky (základní časy, časové výrazy) pro vyjádření časového kontextu vyprávění |
- správně použít ve vyprávění základní minulé časy s ohledem na to, co chce vyjádřit |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního života, bydlení či geografie Francie |
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního života, bydlení či geografie Francie |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- vyjmenovat barvy |
- rozpoznat řeč přímou a nepřímou |
- vyjmenovat základní způsoby tvoření slov ve francouzštině |
- pojmenovat části těla a nejčastější nemoci |
- rozlišit zájmenné tvary přímého a nepřímého předmětu |
- vyjmenovat nouzová telefonní čísla používaná v evropských frankofonních zemích |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- transformovat řeč přímou v přítomnosti na řeč nepřímou |
- popsat jednoduchým způsobem oblečení |
- vést jednoduchý telefonní rozhovor |
- podat informace o fyzickém stavu a zdraví |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|