|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NZ4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NZ4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina pro Fakultu zdrav. studií 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Němčina pro FZS 4
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
UJP/NZ3
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Volitelný kurz rozšíří jazykové kompetence na B2 a prohloubí schopnost efektivně komunikovat ve zdravotnickém prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
1) pravidelná docházka
2) průběžné plnění zadaných úkolů
3) absolvování průběžného testu
4) prezentace
5) splnění závěrečného testu na minimálně 75%, test lze opakovat 2x
|
Obsah
|
1. Zkušenosti z odborné praxe
2. Metody a cíle fyzioterapie
3. Metody a cíle ergoterapie
4. Technika ve zdravotnictví
5. Ochrana pracovního a životního prostředí
6.. Možnosti uplatnění v oboru
7. Profesní plány. Žádost o místo. Nástupní pohovor
8. Práce s odbornou literaturou. Souhrn
9. Téma a cíl bakalářské práce
10. Zdravotní a sociální péče a pojištění
11. Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Texty a cvičení k jednotlivým tématům.
-
Doporučená:
Presber, W., de Neve, W. Ergotherapie. Mnichov, 1994.
-
Doporučená:
Doležalová, M. Gesundheitswesen und medizinische Strahlenkunde. Hradec Králové, 1997.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny : výklad, cvičení, klíč. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Doporučená:
FORMÁNKOVÁ, E., KAHOUNOVÁ, E., MEGGER, N. Němčina pro zdravotnické profese. Kniha 1. Plzeň, 2013. ISBN 978-80-261-0294-6.
-
Doporučená:
FORMÁNKOVÁ, E., KAHOUNOVÁ, E., MEGGER, N. Němčina pro zdravotnické profese. Kniha 2. Plzeň, 2013. ISBN 978-80-261-0295-3.
-
Doporučená:
Mokrošová, Ivana. Německo-český česko-německý lékařský slovník. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0218-5.
-
Doporučená:
Doležalová, M. Physiotherapeutische Methoden. Hradec Králové, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
6
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat základní slovní zásobu v oblastech: anatomie člověka, nemoci, léky, první pomoc, studia zdravotnických oborů |
rozlišovat gramatické prostředky požadované úrovně |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat s pacienty v běžných situacích (vyšetření, pokyny, reakce na přání) |
popsat jednotlivé části nemocnice |
telefonicky dojednat termín |
jednoduše popsat své budoucí uplatnění |
analyzovat jednodušší autentické nahrávky se zdravotnickou problematikou |
vyhledávat informace v autentických textech se zdravotnickou problematikou |
pracovat se zdravotnickou dokumentací |
písemně formulovat jednoduchý životopis a motivační dopis |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
využívat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
využívat nabitou slovní zásobu týkající se probíraných témat (viz obsah) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyjádřit se k probíraným tématům |
jednoduše popsat metody a cíle svého oboru |
jednoduše vysvětlit použití některých zdravotnických přístrojů |
popsat své profesní plány a perspektivy |
napsat žádost o místo na odbornou praxi, resp. o práci |
rozlišovat mezi stylistickými prostředky týkající se přijímacího pohovoru |
vyhledat informace v profesně zaměřeném textu a shrnout jeho obsah |
najít informace k tématům ochrana životního prostředí, zdravotní a sociální systém |
vyhledat v německy psané literatuře některé informace k tématu bakalářské práce |
napsat souhrn bakalářské práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|