|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / SA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
SA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština A
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
6 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro mírně pokročilé, kteří již jednoduchých způsobem komunikují o sobě nebo o známých tématech v přítomném čase (na úrovni předmětu UJP/SB3). Kurz připravuje na výstupní úroveň A1.2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů
- absolvování průběžného testu
- min. 75% úspěšnost v závěrečném testu
- úspěšné absolvování ústní zkoušky.
|
Obsah
|
1. Plány a projekty, ir a + infinitiv, návrh, připomínka, přijetí a odmítnutí
2. Cestování, vyjádření povinnosti,
3. Týdenní rozvrh, Madrid
4. Předpřítomný čas pravidelný a nepravidelný, program a diář
5. Každodenní činnosti, časové údaje, noviny
6. Cestovní ruch, přípravy na cestu
7. Táboření, omluva a výmluva
8. Uspořádání textu a rozšíření informací
9. Rozkazovací způsob.
10. Požadovat a dávat příkazy
11. Telefonní hovory
12. Pozvat a nabídnout, noční život ve Španělsku.
13. Závěrečný test. Zapisování zápočtů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Prisma, E. Prisma fusión A1 + A2. Edinumen. 2007. ISBN 9788498480559.
-
Doporučená:
László, Sándor. Conversar es fácil + MP3. Edelsa.. 2011. ISBN 978-84-7711-963-0.
-
Doporučená:
Jacobi,C., Melone, E., Menon, L. Gramática en contexto (A1-B2). 2011. ISBN 978-84-7711-716-2.
-
Doporučená:
Palomino, María. Gramática en diálogo + CD audio (A1+A2)- enClaveEle. 2006. ISBN 9788496942493.
-
Doporučená:
FIN. Slovník španělsko - český a česko - španělsky. 2008. ISBN 80-86002-86-1.
-
Doporučená:
Lingea. Slovník španělsko - český a česko - španělský. 2009. ISBN 978-80-97062-64-7.
-
Doporučená:
Macíková O., Mlýnková L. Učebnice současné španělštiny díl I.
-
Doporučená:
Castro, Francisca. Uso de la gramática espaňola - elemental. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit mužský a ženský rod, |
- rozlišit jednotné a množné číslo, |
- rozlišit určitý a neurčitý člen |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- vyjmenovat číslovky 0-101, |
- rozlišit základní předložky, |
- vyjmenovat části dne, dny v týdnu, měsíce, roční období, |
- pojmenovat základní potraviny, |
-distinguish between definite and indefinite article, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině, |
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně dané situaci, |
- popsat jednoduchým způsobem věc, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se denních činností, vaření, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace (rozvrh dne), |
- podat informace o čase, místě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat názvy obchodů, |
- rozlišit španělské stravovací a sociální návyky, |
- pojmenovat základní kuchyňské náčiní, |
- pojmenovat typické španělské pochutiny, |
- pojmenovat základní součásti města, |
- rozlišit tvary předpřítomného času, |
- rozlišit tvary ukazovacích zájmen, |
- rozlišit tvary neurčitých zájmen, |
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem, |
- vytvořit konstrukci ir+infinitiv, |
- vytvořit konstrukci tener que+infinitiv, hay que+infinitiv |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se návyků, nakupování, cestování, |
- popsat jednoduchým způsobem denní rozvrh, |
- podat informace o sociálních vztazích, |
- vyjádřit povinnost, návrh, přijetí a odmítnutí, |
- ptát se na plány a minulost, |
- napsat jednoduchý text o plánech do budoucna, o minulých zážitcích, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|