|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ME2E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ME2E
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika angličtiny 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAN/ME2
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se seznámí se základními principy efektivního vedení hodiny cizího jazyka. Nabude teoretických poznatků i praktických dovedností spojených s výukou řečových dovedností (poslech s porozuměním a mluvení) u 8-11letých žáků. Seznámí se s RVP ZV (vzdělávací oblast 5.1, vzdělávací obsah vzdělávacího oboru cizí jazyk, 1. stupeň).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách; samostatné práce/dílčí úkoly: týdenní studium textů, plnění úkolů a odevzdání písemných úkolů vycházejících z tohoto studia; rozšíření portfolia výukových materiálů (obsahující také seznam užitečných zdrojů pro plánování a výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ, včetně internetových zdrojů); sebehodnocení dovedností v rámci European Portfolio for Student Teachers of Languages; úspěšné absolvování závěrečného testu.
Opora na moodlu - link:
www.moodle.zcu.cz
Akademický rok 2016/2017; Didaktika angličtiny 2_primary (LS)
URL: https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=1243
Heslo pro zápis: primary_methodology2
|
Obsah
|
Dovednosti učitele: management výuky, vedení hodiny v cizím jazyce, role cizího jazyka ve třídě, plánování výuky a příprava na hodinu a využívání vizuálních pomůcek.
Výuka řečových dovedností: poslech s porozuměním a mluvení a jejich vzájemná integrace s důrazem na využití mezipředmětových vztahů.
Komunikativní kompetence a její složky, implikace pro výuku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press,, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
-
Základní:
HADFIELD, J. & HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-441975-8.
-
Doporučená:
OLIVER, R. & PHILP, J. Focus on Oral Interaction.. Oxford: Oxford University Press,, 2014. ISBN 978-0-19-400084-0.
-
Doporučená:
Švecová, Hana. Listen and do. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2006. ISBN 978-0-19-442240-6.
-
Doporučená:
MOIR, N.. Starting and Ending Lesson. Oxford: Oxford University Press,, 2009. ISBN 978-0-19-442299-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
131
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kAN / ME1 |
charakterizovat věkové zvláštnosti a způsoby učení se žáka 1. stupně;
popsat principy a kroky výuky jednotlivých jazykových prostředků;
rozumět odborné terminologii spojené s obsahem předmětu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat teoretické poznatky výuky jednotlivých jazykových prostředků při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové prostředky s ohledem na věk žáka a to jak individuálně tak i integrovaně;
ohodnotit vlastní získané znalosti a dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka 1. stupně;
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce / včetně podstatných bodů v detailní přípravě na hodinu a základního jazyka komunikace ve třídě;
vyjmenovat různé techniky vedení hodin;
popsat principy a kroky postupu výuky daných řečových dovedností - poslechu s porozuměním a mluvení;
najít nápady na různé praktické činností zaměřené na rozvoj poslechu a mluvení v různých zdrojích včetně Internetu;
rozumět odborné terminologii spojené s obsahem předmětu.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce /včetně detailní přípravy na hodinu a využívání základního jazyka komunikace ve třídě;
vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny;
aplikovat principy a kroky postupu výuky daných řečových dovedností - poslechu s porozuměním a mluvení při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a to jak individuálně tak i integrovaně;
vyhledat v odborné literatuře a na Internetu aktivity a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k procvičování poslechu s porozuměním a mluvení;
ohodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka;
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|