|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEI / NIO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEI
/
NIO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Návrh integrovaných obvodů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAE/NIO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenta do problematiky návrhu integrovaných obvodů a seznámit ho s postupy návrhových metod s užitím profesionálních návrhových prostředků. Jsou vysvětleny a je porozuměno číslicovým systémům na čipu.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvovaná cvičení, vypracování samostatného projektu.
|
Obsah
|
Cvičení 1: Úvod do návrhu číslicových systémů Cvičení 2: Schematická implementace obvodů (Pyxis Schematic, ELDOspice) Cvičení 3: Fyzická implementace obvodů (Pyxis Layout, Calibre LVS, Calibre PEX, ELDOspice) Cvičení 4: Popis v jazyce VHDL a syntéza čís. systémů (ModelSim, Questa AMS, Leonardo Spectrum) Cvičení 5: Generace schémat z HDL popisu a nástroje pro P&R operace (Pyxis schematic, Pyxis layout, Schematic generator, Calibre LVS) Cvičení 6: Návrh aritmeticko-logické jednotky, část I (buňky) Cvičení 7: Návrh aritmeticko-logické jednotky, část II (makrobloky) Cvičení 8: Návrh sekvenčních obvodů, část I (buňky, Latch, Flip-flop) Cvičení 9: Návrh sekvenčních obvodů, část II (SRAM 6T, 8T, 10T, makrobloky) Cvičení 10: (V)LSI projekt, část I Cvičení 11: (V)LSI projekt, část II Cvičení 12: (V)LSI projekt, část III Cvičení 13: Diskuse o projektu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Sicard, Etienne; Ben Dhia, Sonia. Basics of CMOS Cell Design.
-
Doporučená:
Barker, R. Jacob. CMOS Circuit Design, Layout, and Simulation, 3rd Edition. 2010. ISBN 978-0-470-88132-3.
-
Doporučená:
Weste, Neil; Harris, David Money. CMOS VLSI Design: A Circuits and Systems Perspective.
-
Doporučená:
Ball, Richard N.; Pultr, Aleš; Sichler, Jiří. Configurations in coproducts of Pristley spaces. Praha : Institut teoretické informatiky, 2003.
-
Doporučená:
Kaeslin, Hubert. Digital Integrated Circuit Design From VLSI Architectures to CMOS Fabrication. ISBN 978-0-521-88267-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
82
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti elektronických systémů, především číslicových |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti se orientují v problematice a terminologii návrhu integrovaných číslicových systémů. Studenti umí samostatně řešit dílčí problémy při návrhu středně velikých bloků systému. Studenti se orientují v českých i cizojazyčných literárních podkladech pro návrh čipů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|