|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEP / DET
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEP
/
DET
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny elektrotechniky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 23
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
6 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTE/DET
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s vývojem elektrotechniky od prvních poznatků o elektrických a magnetických jevech až po vývoj polovodičových prvků.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: 1. Vypracování a včasné odevzdání semestrální práce. 2. Úspěšné napsání testu.
|
Obsah
|
1. Úvod, počátky techniky
2. Předklasická elektrodynamika
3. Vznik klasické elektrodynamiky (M. Faraday, J. C. Maxwell)
4. Matematické teorie elektromagnetismu
5. Počátky teorie elektrických obvodů; Vývoj elektrického měření
6. Elektromagnetické vlny; Vývoj sdělovací elektrotechniky
7. Vývoj elektrických strojů
8. Nikola Tesla a rozvoj silnoproudé elektrotechniky
9. Dějiny silnoproudé elektrotechniky (T. A. Edison, Fr. Křižík)
10. Vývoj matematiky do konce 16. století; Objev infinitesimálního počtu
11. Hlavní rysy matematiky 19. století
12. Dějiny inženýrského vzdělávání v elektrotechnických oborech
13. Filosofické aspekty elektrotechniky (tvůrčí myšlení, intuice, hypotéza, teorie, společenská praxe)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
16
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student získá přehled o vývoji poznatků o podstatě elektrických a magnetických jevů, o aplikaci těchto poznatků při vývoji přístrojů a zařízení sdělovací i energetické elektrotechniky, o vývoji českého i světového elektrotechnického průmyslu, o vývoji elektroinženýrského vysokého školství a o základech psychologie tvůrčí činnosti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|