|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEV / SES2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEV
/
SES2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Stavba elektrických strojů 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ne
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KEV/PEZA a KEV/SST
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KEV/PEZ a KEV/SES1 a KTE/YTE1 a KTE/YTE2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KEV/SNEMS
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se s postupem při elektromagnetické a konstrukčním návrhu netočivých elektrických strojů. Sestavit a řešit ventilační a tepelné obvody točivých i netočivých elektrických strojů.
|
Požadavky na studenta
|
Získání zápočtu: Odevzdání semestrální práce. Zkouška: Ústní forma, znalosti odpřednášené látky.
|
Obsah
|
1. Elektromagnetický návrh stejnosměrného stroje, návrh vinutí kotvy 2. Průběhy magnetických napětí, návrh budícího vinutí, pomocných pólů, kompenzačního vinutí 3. Konstrukční řešení stejnosměrných strojů, konstrukce rotorů 4. Konstrukce komutátorů a statorů stejnosměrných strojů 5. Návrh asynchronních strojů 6.Kružnicový diagram, momentová charakteristika 7. Konstrukce asynchronních strojů 8. Výpočet dynamických účinků magnetického pole ve vzduchové mezeře, jednostranný magnetický tah 9. Základy ventilačního výpočtu el. strojů, ventilátory 10. Tepelný obvod el. strojů - odvození základní rovnice vedení tepla, náhradní tepelný obvod v ustáleném stavu 11. Řešení náhradního tepelného obvodu v přechodném stavu 12. Návrh transformátoru: napětí nakrátko, proud naprázdno, ztráty 13. Konstrukce transformátorů - celkové uspořádání, magnetické obvody, vinutí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Roman Pechánek, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. Ing. Josef Červený, CSc. (100%),
Doc. Ing. Karel Hruška, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Roman Pechánek, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. Ing. Josef Červený, CSc. (100%),
Doc. Ing. Karel Hruška, Ph.D. (100%),
Ing. Lukáš Sobotka (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
RYBÁŘ, J., ČERVENÝ, J. Konstrukční tabulky k elektrickým strojům. VŠSE Plzeň, 1989.
-
Základní:
Kopylov, Igor Petrovič; Voženílek, Petr. Stavba elektrických strojů. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1988.
-
Rozšiřující:
Hak, Josef; Ošlejšek, Oldřich. Výpočet chlazení elektrických strojů. 1. díl : fyzikální podklady výpočtu chlazení a ventilační výpočet. Vyd. 1. Výzkumný a vývojový ústav elektrických strojů točivýchBrno, 1973.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
45
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Celkem
|
165
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat konstrukční uspořádání elektrických strojů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní matematické operace |
řešit soustavy rovnic o více neznámých |
řešit odporové sítě |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat zdroje tepla v tepelných obvodech |
vysvětlit mechanizmus šíření tepla ve stroji |
ovládat vztahy nutné pro výpočet tepelného obvodu |
popsat ventilační obvody elektrických strojů |
vysvětlit způsob proudění chladiva ve stroji |
ovládat vztahy nutné pro výpočet ventilačního obvodu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
určit velikost generovaného tepla v dané části stroje |
vypočítat tepelnou vodivost jednotlivých částí stroje |
vypočítat oteplení stroje |
určit tlakovou ztrátu ventilačního obvodu stroje |
navrhnout zdroj tlaku pro chlazení stroje |
vypočítat tlakové poměry ve ventilačním obvodu stroje |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
|
|
|
|