|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / IOHB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
IOHB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Italština pro Historická studia
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Italština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Italština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KRO/IOHB
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen studentům studijního oboru obecné a české moderní dějiny s pokročilou znalostí obecné italštiny a především dále rozvíjí schopnost porozumět odbornému cizojazyčnému projevu. Kurz je zaměřen na práci s odborným textem a vede studenty k osvojení odborné terminologie a jejímu využití při vlastní prezentaci a vytváření textů. Cvičení vycházejí z lingvistické analýzy autentických odborných materiálů a jejich cílem je zvládnutí komunikace na vyšší odborně orientované úrovni (terminologie z oblasti Obecné a české moderní dějiny v italštině apod.). české moderní dějiny v italštině apod.). Doporučuje se absolvování přípravného kurzu KRO/IPHB.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na práci v seminářích. Zpracování odborného textu a jeho prezentace.
|
Obsah
|
1. týden úvod do práce s odborným cizojazyčným textem 2. týden odborná terminologie 3. týden práce s autentickými materiály, rozbor textu 4. týden práce s autentickými materiály, rozbor textu 5. týden práce s autentickými materiály, rozbor textu 6. týden práce s autentickými materiály, rozbor textu 7. týden práce s autentickými materiály, rozbor textu 8. týden práce s autentickými materiály, rozbor textu 9. týden práce s autentickými materiály, rozbor textu 10. týden práce s autentickými materiály, rozbor textu 11. týden práce s autentickými materiály, rozbor textu 12. týden práce s autentickými materiály, rozbor textu 13. týden prezentace samostatné práce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
AAVV, Le Goff (a cura di), L'uomo medioevale. Economica Laterza, 1998.
-
Doporučená:
ENCICLOPEDIA ZANICHELLI 2005. Bologna, Zanichelli, 2004.
-
Doporučená:
Ginzburg, C. Il filo e le tracce. Vero, falso, finto. Feltrinelli, 2006.
-
Doporučená:
lo ZINGARELLI 2005. Bologna, Zanichelli, 2004.
-
Doporučená:
Ginzburg, C. Rapporti di forza. Storia, retorica, prova. Feltrinelli, 2001.
-
Doporučená:
Ginzburg, Carlo. Sýr a červi : svět jednoho mlynáře kolem roku 1600. Vyd. 1. Praha : Argo, 2001. ISBN 80-7203-278-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí italského jazyka na úrovni B2 podle SERR |
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích italského jazyka |
orientovat se ve funkčních stylech a jejich charakteristikách |
disponovat odbornou terminologií v českém jazyce |
orientovat se v odborné tematice obecných a českých moderních dějin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat odbornými dovednostmi na úrovni B2 podle SERR |
porozumět italsky psaným odborným textům z oblasti obecných a českých moderních dějin |
sumarizovat obsah italsky psaného odborného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy v italském textu |
překládat vybrané pasáže italských textů do českého jazyka |
vytvářet vlastní odborné texty |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostí italského jazyka na úrovni B2+ podle SERR |
disponovat znalostí odborných termínů v italském jazyce v oblasti historie |
rozumět odbornému italsky psaného textu |
disponovat znalostmi jazykového systému italského jazyka |
aplikovat účelně terminologii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR |
porozumět náročnějším italsky psaným textům z oblasti historických věd |
sumarizovat obsah italsky psaného textu z oblasti historických věd, identifikovat a interpretovat jeho hlavní myšlenky |
překládat do češtiny vybrané pasáže odborného textu |
vytvářet samostatně odborné prezentace a vlastní odborné texty |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|