|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / MSR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
MSR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Matematické struktury
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KMA/TGD1 a KMA/UFA
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KMA/DIM, KMA/DMI
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled o axiomatickém způsobu výstavby některých partií matematiky a o roli abstrakce při výstavbě zastřešujících a sjednocujících matematických disciplin.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní práce s odbornými texty (předmět je vyučován formou řízeného samostudia).
Zkouška:
zkouška se skládá ze tří částí (v tomto pořadí):
- Metrické prostory (Drábek)
- Obecná topologie (Tesková)
- Teorie matroidů (Ryjáček)
|
Obsah
|
Spojité struktury:
- Metrické prostory, úplné, separabilní a kompaktní prostory, zobrazení metrických prostorů.
- Topologické prostory, uniformita a uniformní prostory, metrizovatelnost.
Diskrétní struktury: algebraické struktury, algebraické metody teorie grafů, matroidy, grafové a algebraické matroidy, dualita.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kučera, Luděk; Nešetřil, Jaroslav. Algebraické metody diskrétní matematiky : Velmi rychlé násobení, obvody vysoké koncentrace, charakteristické věty, matroidy - netradiční moderní lineární algebra. Praha : SNTL, 1989. ISBN 80-03-00107-2.
-
Doporučená:
Základy funkcionální analýzy, 1. kap.
(Kubr, Milan)
-
Doporučená:
Adámek, Jiří; Koubek, Václav; Reiterman, Jan. Základy obecné topologie. 1. vyd. Praha : SNTL, 1977.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
33
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
15
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
u posluchačů se předpokládají znalosti teorie grafů a základů teorie výpočetní složitosti v rozsahu předmětů KMA/TGD1 a KMA/TGD2 a základů funkcionální analýzy v rozsahu předmětu KMA/UFA |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student bude mít po absolvování předmětu přehled o hlubších souvislostech mezi zdánlivě spolu nesouvisejícími partiemi matematiky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|