|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / PPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
PPS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická praxe souvislá
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
148 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
SPP/PPS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KPG/PGPSS, KPG/PGPSZ, KPG/PGSS, KPG/SZKSP, KPG/SZPPS, KPG/SZPPZ
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je komplexní poznání výchovně-vzdělávacího procesu a veškeré činnosti učitele na příslušném stupni školy. Praxe je organizována tak, aby i studenti učitelství pro střední školy se v průběhu praxe prakticky seznámili i s výukou na základní škole a poznali specifické rysy základní školy. Student uplatňuje kompetence získané během studia v předmětech pedagogiky, psychologie a v oborových didaktikách. V průběhu pobytu ve škole řeší konkrétní situace při vyučování i v mimoškolní činnosti žáků. Aktivně poznává průběh pedagogických rad, schůzek předmětových komisí, schůzek s rodiči žáků a podílí se i na další činnosti - správa sbírek apod. Student je schopen nejprve pod vedením učitele a později i samostatně připravovat a realizovat výuku aprobačních předmětů. Student je schopen se podílet na činnosti školy - porady, dozory, pedagogické rady, třídní schůzky s rodiči. Student absolvuje stanovený počet náslechů a odučí stanovený počet vyučovacích hodin. Účastní se činnosti školy, porad, třídních schůzek apod. Pro zkvalitnění reflexe vede student písemné záznamy. Reflexe praxe je v rozborech náslechových hodin a zejména v hodnocení souvislé praxe s didaktiky kateder a pracovníky střediska praxe. Komplexní posouzení celého portfolia praxe probíhá v rámci SZZ z pedagogiky a psychologie.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvovat stanovený počet hospitací a výstupů (20h z každého oboru, celkem 40 výukových hodin) a aktivně se podílet na každodenním životě školy - dozory, pracovní porady, třídní schůzky, práce třídního učitele ap.
Student v prvním a posledním týdnu souvislé praxe vyplní elektronický reflektivní formulář podpory profesního vývoje "Formulář S".
Na konci souvislé praxe student odešle na e-mail praxe@fpe.zcu.cz Záznam o pedagogické praxi, potvrzený a podepsaný provázejícím učitelem praxe.
Spolu se záznamem o pedagogické praxi a hodnocení provázejícího učitele je podkladem pro udělení zápočtu portfolio ze souvislé praxe a jeho obhajoba a zhodnocení výstupu souvislé praxe při společném kolokviu. Doporučená struktura portfolia je dostupná na https://old.fpe.zcu.cz/kpg/zaverecne-zkousky.html pod názvem PPS Doporučená struktura portfolia k szzk.
Portfolio student následně předkládá u szzk z pedagogiky a psychologie.
|
Obsah
|
Student absolvuje stanovený počet náslechů a odučí stanovený počet vyučovacích hodin (20h z každého oboru, celkem 40 výukových hodin).
Dále se aktivně účastní činnosti školy, porad, třídních schůzek apod.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hlaďo, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita, 2010.
-
Základní:
Kepka, Josef. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Základní:
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
-
Doporučená:
SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
Doporučená:
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele, cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
-
Doporučená:
Nelešovská, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
Doporučená:
Švec, V.; Bradová, J. Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
180
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
270
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Student má znalosti z předcházejících předmětů studijního plánu, které jsou nutné pro absolvování praxe. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánovat, realizovat a reflektovat vlastní výuku |
Student má dovednosti z předcházejících předmětů studijního plánu, které jsou nutné pro absolvování praxe. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student pod vedením učitele je schopen připravovat a realizovat výuku aprobačních předmětů. Student je schopen se podílet na činnosti školy ? porady, dozory, pedagogické rady, třídní schůzky s rodiči |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánovat, realizovat a reflektovat vlastní výuku |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|