|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / V1PCH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
V1PCH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výchova žáků s poruchami chování
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je v návaznosti na základní tématiku absolvovanou v předmětu SCPT připravit studenty na řešení výchovných problému u žáků 1. st. ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
80% úspěšnost v testu
|
Obsah
|
1. Přehled poruch chování u dětí - poruchy specifické a nespecifické, agresivní a neagresivní
2. Příčiny poruch chování u dětí na 1. st. ZŠ
3. Rizikové faktory v rodině
4. ADHD - terapie a intervence ve školním prostředí a v rodině
5. Neagresivní poruchy chování u dětí - příčiny, pedagogické řešení, spolupráce s rodinou a orgány OSPOD
6. Agresivní poruchy chování u dětí - příčiny, pedagogické řešení, spolupráce s rodinou a orgány OSPOD
7. Nekázeň - příčiny, pedagogické řešení, spolupráce s rodinou
8. Strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže
9. Organizace práce se žákem s poruchou chování
10. Práce se školní třídou
11. Minimální preventivní program na 1. st. ZŠ, spolupráce s metodikem prevence na ZŠ
12. Spolupráce s PPP a SPV při řešení poruch chování u dětí
13. Systém reedukačních zařízení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
JEDLIČKA, R. Poruchy socializace u dětí a dospívajících.. 2015. ISBN 9788024754475.
-
Doporučená:
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Nepozornost, hyperaktivita a impulzivita,. 2017. ISBN 9788027102044.
-
Doporučená:
ČAPEK, R. Odměny a tresty ve školní praxi.. 2017. ISBN 9788024746395.
-
Doporučená:
JANOŠOVÁ, P.KOLEROVÁ, L. Psychologie školní šikany,. 2016. ISBN 9788024729923.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. 2014. ISBN 9788026206965.
-
Doporučená:
BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. 2001. ISBN 80858660803.
-
Doporučená:
PEMLOVÁ, T., PTÁČEK, R. Zanedbávání dětí.. 2016. ISBN 9788024756950.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v teorii sociální patologie a vývojové a sociální psychologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
se orientovat v legislativních normách souvisejících se sociálně patologickou problematikou |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
v etiologických souvislostech poruch chování na 1. st. ZŠ
základních intervenčních postupů při řešení poruch chování u žáků 1. s. ZŠ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
v získávání údajů o poruchách chování u žáků 1. st. ZŠ |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|