|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 9PSPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
9PSPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie pohybových aktivit
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit historii psychologie pohybových aktivit. Charakterizovat cvičení, sport a hry z psychologického hlediska. Informovat o psychice, ontogenezi tělesného ,,já", motivaci a adherenci v pohybových aktivitách, emocích a prožívání pohybu. Seznámit s kognitivními procesy. Stanovit pojen vůle a představit možnosti překonávání překážek. Vytvořit představu o relaxaci a regeneraci v pohybových aktivitách. Vysvětlit pojem ideomotorika. Představit možnosti aktivace ve sportu. Informovat o hromadném chování ve sportu a pohybových aktivitách.
|
Požadavky na studenta
|
1.Písemný test.
|
Obsah
|
1. Historie psychologie pohybových aktivit. 2. Cvičení, sport a hry z psychologického hlediska. 3. Pohyb a psychika. 4. Ontogeneze tělesného "já". 5. Kognitivní procesy. 6. Motivace a adherence v pohybových aktivitách. 7. Emoce a prožívání pohybu. 8. Vůle, překonávání překážek. 9. Relaxace a regenerace v pohybových aktivitách. Ideomotorika. Aktivace a relaxace ve sportu. 10. Hromadné chování ve sportu a pohybových aktivitách.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hošek, Václav. Psychologie odolnosti. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-889-1.
-
Doporučená:
Psychologie sportu : Učebnice pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. Praha : SPN, 1984.
-
Doporučená:
Vaněk, M., Hošek, V., Rychtecký, A., Slepička, P. & Svoboda B. Psychologie sportu (Sport Psychology). Praha, Olympia, 1983.
-
Doporučená:
Dovalil, Josef. Sportovní trénink : (Lexikon základních pojmů) : Určeno pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu Univ. Karlovy. Praha : Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-555-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student teoreticky správně používá informace získané z oblasti psychologie pohybových aktivit |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|