|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / DRPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
DRPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika rekreačně-pohybových aktivit
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí s didaktickými a pedagogickými zásadami vedení rekreačních pohybových aktivit. Seznámí se s plánováním cvičebních jednotek dle aspektů cílové skupiny (pohybová rekreace různých věkových skupin dětí, dospělých a seniorů), prožitkovou a zážitkovou pedagogikou. Aplikují poznatky do přípravy vlastní cvičební jednotky na zadané téma, prakticky cvičební jednotku zrealizují, provádějí pedagogické hodnocení.
|
Požadavky na studenta
|
- příprava na cvičební jednotku předem určeného typu pohybové rekreace formou prezentace
- praktický výstup s autoevaluací
- hodnocení výstupů ostatních spolužáků formou seminární práce
- splnění průběžného testu na 70%
- splnění závěrečného testu na 75%
|
Obsah
|
Teoretická část:
1. Úvod do pedagogiky volnočasových pohybových aktivit.
2. Didaktické zásady aplikované na pohybovou rekreaci.
3. Věkové zvláštnosti pedagogického procesu.
4. Tělesná výchova a sport seniorů.
5. Plánování (cvičební jednotka, tématický plán, dlouhodobý plán)
6. Typy cvičebních jednotek.
6. Pedagogické hodnocení, diagnostika.
7. Zážitková pedagogika.
Praktická část:
Realizace cvičebních jednotek pro různé typy cílových skupin (rodiče s dětmi, předškoláci, mladší školní věk, starší školní věk, senioři, pacienti - kardiaci, obézní, cukrovkáři apod.)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Časopisecká literatura. Der Laufer, Medizin und Sport, Muscle a fitness.
-
Doporučená:
McMurran, Mary; Khalifa, Najat; Gibbon, Simon. Forensic mental health/. 1st pub. Cullompton : Willan Publishing, 2009. ISBN 978-1-84392-389-3.
-
Doporučená:
Bös, Klaus,; Brehm, Walter. Handbuch Gesundheitssport. 2., vollständig neu bearbeitete Aufl. Schorndorf : Hofmann, 2006. ISBN 978-3-7780-1702-9.
-
Doporučená:
Blair, Steven N.,; Haskell, William L.; Bouchard, Claude. Physical activity and health. Champaign : Human Kinetics, 2007. ISBN 0-7360-5092-2.
-
Doporučená:
Štilec, M. Program aktivního stylu života pro seniory. Portál, 2004.
-
Doporučená:
Hošek, Petr. Racionální pohybová aktivita a zdraví - různá onemocnění, různé mechanismy účinku. MEDI 98. Prevence v medicíně Plzeň : Lékařská faku. 1998.
-
Doporučená:
Placheta, Zdeněk. Youth and Physical Activity : The development of some functional and morphological indices in 12-15 year old boys with different motor activity. 1. vyd. Brno : Univerzita J.E. Purkyně, 1980.
-
Doporučená:
Hendl, Jan; Dobrý, Lubomír. Zdravotní benefity pohybových aktivit : monitorování, intervence, evaluace. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2000-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
162
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
studenti mají základní znalosti z oboru rekreologie, pohybová rekreace a prevence civilizačních chorob |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student je schopen vést pohybově-rekreační cvičební jednotky pro různé typy cílových skupin. Ovládá plánování cvičebních jednotek dle aspektů cílové skupiny (pohybová rekreace různých věkových skupin dětí, dospělých a seniorů), prožitkovou a zážitkovou pedagogikou. Bez potíží aplikují poznatky do přípravy cvičební jednotky na zadané téma, prakticky cvičební jednotku realizují, provádějí pedagogické hodnocení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|