|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / EFK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
EFK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Efektivní interpersonální komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty srozumitelně a přesvědčivě komunikovat s klienty v oblasti pohybových aktivit
|
Požadavky na studenta
|
Student musí splnit 60 bodů ze 100
Písemný test (může být i online) - 30%
Demonstrace dovednosti - 20%
Sebehodnocení - 10%
Vzájemné hodnocení studentů - 10%
Výstupní projekt - 30%
|
Obsah
|
I. Úvod do tématu komunikace
A) Komunikace obecně
definování tématu a pojmu - co je to, proč jí potřebujeme, jak na co nejúčinnější komunikaci
komunikační proces
B) Účastníci komunikace:
vysílač - přijímač
osobnostní psychologie - typy osobnosti/myšlení/komunikace
navázání vztahu, získání důvěry
jak účastníci komunikaci ovlivňují, jak v ní působí
C) Složky komunikace:
verbální komunikace
obsah komunikace je důležitý
volba terminologie, porozumění
neverbální komunikace
řeč těla prozradí vše
hlídáme svou řeč těla, čteme jí u klientů
paraverbální komunikace
telefonáty, budování vztahu
přátelský tón hlasu především
D) Komunikační bariéry a bloky
vnitřní x vnější
E) Prezentace - vystupování před lidmi
zásady, rady, tipy, triky
struktura projevu - příprava
argumentace
námitky a jak s nimi zacházet
II. Komunikace podnikatele a odborníka
A) Jak komunikuje odborník
vytváření důvěryhodnosti
sebevědomí a odbornost
vhodné formy a obsahy komunikace
budování jména/značky
B) Marketingová a obchodní komunikace
C) Formy komunikace podnikatele/živnostníka:
formy, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody
osobní komunikace
videohovor - Google Meet, Teams, WhatsApp, FaceTime
telefonní hovor
e-mail
webová stránka
textová zpráva - sms, WhatsApp, Messenger...
chat na webu
sociální sítě - FB, Instagram, Twitter, LinkedIn
video zprávy
ručně psané vzkazy a další
III. Části efektivní komunikace
Z čeho se dále skládá efektivní komunikace - jak být díky komunikaci oblíbený, uznávaný a úspěšný
A) Efektivní komunikace wellness/fitness specialisty
důležité části efektivní komunikace
otázky - typy, schopnost se ptát
aktivní naslouchání - empatie
parafrázování, zrcadlení
kritika - konstruktivně, chytře
umění dávat instrukce
vlastnosti a schopnosti, které pomáhají - zdvořilost, trpělivost, umění vybudovat vztah/napojení, schopnost zacházet s argumenty
komunikujeme logicky, moudře a srozumitelně
očekávání není dobré zklamat
redukujeme zmatení a nepochopení
transparentnost - buďte průhlední, předvídatelní, upřímní
flexibilita - měňte přístup dle typu a přístupu klienta - zrcadlete
B) Koučink
co to je a jak nám může pomoci
vznik, hlavní představitelé
principy, filosofie, metodika
IV. Emoční inteligence, konflikty, asertivita
A) Emoční inteligence
jak souvisí s komunikací a naším úspěchem v životě
emoce a jejich funkce v komunikaci
B) Konflikty
typy a zdroje konfliktů
schopnost řešení a důsledky neřešení
komunikace s problémovým klientem
prevence
C) Osobní rozvoj na poli komunikace
sebeuvědomění/sebevědomí/sebedůvěra
D) Komunikační styly:
agresivní
pasivní
manipulativní (agresivně - pasivní)
asertivní
E) Asertivita
co je to a proč je to nejefektivnější kód komunikace
prvky asertivního chování
asertivní práva
asertivní techniky
typy asertivity
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Špačková, Alena. Moderní rétorika : jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1704-2.
-
Základní:
Buchtová, Božena. Rétorika. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-0868-X.
-
Základní:
Maříková, Marie. Rétorika : manuál komunikačních dovedností. Praha : Professional Publishing, 2002. ISBN 80-86419-31-2.
-
Základní:
Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace : jak s jistotou působivě prezentovat a přednášet . tipy a triky pro úspěšnou prezentaci : vizuální a verbální techniky : přesvědčovací a argumentační strategie : od flipchartu po PowerPoint. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0782-9.
-
Základní:
Černý, Vojtěch. Řeč těla : [neverbální komunikace pro obchodníky i běžný život]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1658-6.
-
Doporučená:
Novák, Tomáš; Capponi, Věra. Asertivně do života. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3869-7.
-
Doporučená:
Fleming, Ian; Taylor, Allan J. D. Koučování. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-009-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Celkem
|
105
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základy běžné komunikace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Nejsou stanoveny |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
užívat anglický jazyk na úrovni B1 SERR
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit efektivní komunikační postupy |
popíše složky, části, styly a formy komunikace |
zhodnotí výhody a nevýhody složek, částí, stylů a forem komunikace |
správně užívá odbornou terminologii z oblasti komunikace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat a demonstrovat efektivní komunikační postupy |
rozpozná řeč těla o sebe i ostatních osob |
pracovat s hlasem |
efektivně prezentuje své myšlenky |
chovat se asertivně |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
chovat se sebevědoměji |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
|
|
|
|