Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí s metodami hodnocení účinků pohybové intervence u různých cílových skupin obyvatel s ohledem na věkové, pohlavní a individuální zvláštnosti, podmínky vhodné pohybové intervence, evaluace jako zpětná vazba sestavení a úpravy vhodného pohybového programu, způsoby dosažení různých intervenčních cílů, přizpůsobení obsahu pohybového programu individuálním potřebám klienta .
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce v cizím jazyce a její prezentace rovněž v cizím jazyce. Splnění souhrnného testu na 70%.
|
Obsah
|
1. Teorie zdravotně-orintovaných pohybových programů,
2. Metody hodnocení účinků pohybové intervence.
3. Zásady pohybové aktivity u různých typů cílových skupin.
4. Sestavení vhodného pohybového programu s ohledem na věkové, pohlavní a individuální zvláštnosti.
5. Skupinové pohybové programy.
6. Individuální pohybové programy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Health education resaerch.
-
Doporučená:
Mathews, D.K. Measurement in Physical RËducation.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
144
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti z oboru antropomotorika, kinantropologie, zátěžové fyziologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti aplikují poznatky do sestavování konkrétních cvičebních programů. Umí pracovat s jednotlivými metodami hodnocení pohybové intervence. Aplikují věkové, pohlavní i individuální zvláštnosti pro vytváření vhodných podmínek pohybové intervence. Dokáží zpracovat zpětnovazebné informace a provést úpravu cvičebního programu dle individuálních potřeb |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
|