|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / KPF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
KPF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kondiční programy ve fitness
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do tvorby kondičních programů ve fitness centrech, wellness zařízeních a v prostředí sportovních oddílů. Na základě kondičních ukazatelů stanovit optimální strukturu a frekvenci zatížení s přihlédnutím k individualitě klientů či charakteru tréninkového záměru, umět program vyhodnotit.
|
Požadavky na studenta
|
Teoretický rozbor zásobníku probíraných cviků v průběhu semestru a problematika jejich praktické aplikace. Průběžné předvedení praktických cvičení v průběhu semestru. Absolvování kondičně orientovaných pohybových programů. Seminární práce. Vstupní diagnostika pohybového aparátu a posouzení pohybového režimu konkrétního jedince z jeho funkční a kondiční stránky. Zápočtový test.
|
Obsah
|
1.Úvod do výuky, poučení o bezpečnosti, zápočtové požadavky.
2. Sestavování cvičebních plánů pro různé věkové a funkční skupiny jedinců, zdravotní východiska uplatňovaných programů.
3. Kondičně orientované programy - prvky funkčního tréninku (Flowin, TRX, kruhový trénink).
4. Kondičně orientované programy - aerobní programy (Heat, Alpinning).
5. Kondičně orientované programy - silová příprava
6. Zdravotní a funkční východiska pro posilování se zátěžemi a pomůckami.
7. Zdravotní a funkční východiska pro posilování na nářadí a na strojích.
8.Zásobník cviků v prostředí wellness klientely - kondiční posilování zádových a břišních svalů.
9.Zásobník cviků v prostředí wellness klientely - kondiční posilování svalstva hrudníku a ramen.
10.Zásobník cviků v prostředí wellness klientely - kondiční posilování svalstva paží, hluboký stabilizační systém.
11.Zásobník cviků v prostředí wellness klientely - kondiční posilování svalů pánve a dolních končetin.
13.Zápočtový test, plnění zápočtových požadavků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
102
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními znalosti anatomie a fyziologie člověka v rozsahu biologie člověka pro SŠ |
vykazovat představu o základních svalových funkcích pohybového systému |
aplikovat teoretické poznatky tělesné výchovy středních škol |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat praktické zkušenosti z hodin tělesné výchovy středních škol |
diagnostikovat nesprávné postavení tělních segmentů a optimalizovat nastavení klienta v základních cvičebních polohách |
nastavit základní parametry kondičně zaměřeného tréninku pro konkrétního klienta |
disponovat osobní zkušeností s nějakým typem silové přípravy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
metodicky diagnostikovat nesprávné postavení tělních segmentů klienta |
teoreticky vysvětlit základní problematiku cvičení ve fitness centrech |
teoreticky vysvětlit základní problematiku tvorby kondičně zaměřených programů pro běžnou populaci i pro jedince s určitými zdravotními specifiky |
analyzovat vstupní informace a vytvořit individuálně přizpůsobený kondiční pohybový program podle stanovených kritérií |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
v praxi diagnostikovat nesprávné postavení tělních segmentů a optimalizovat nastavení klienta v základních cvičebních polohách |
analyzovat vstupní informace a vytvořit individuálně přizpůsobený kondičně zaměřený pohybový program podle stanovených kritérií |
prakticky vysvětlit a na příkladech předvést cvičební postupy kondičně zaměřených programů pro běžnou populaci i pro jedince s určitými zdravotními specifiky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|