|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / KT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
KT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kruhový trénink
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky všestranného rozvoje kondičních pohybových schopností. Vytvořit zásobník praktických cvičení založených na přirozeném posilování. Seznámit studenty se základními metodickými zákonitostmi rozvoje kondičních pohybových schopností v souladu s udržením a rozvojem zdravotně-orientované zdatnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních.
Sestavení vlastního kruhového tréninku ve variabilních podmínkách.
Test
|
Obsah
|
1. Úvodní hodina, zápočtové požadavky, organizace, literatura, poučení o bezpečnosti při cvičení
2. Zásady sestavování kruhového tréninku
3. Zásobník cvičení na rozvoj jednotlivých svalových partií
4. Zásobník cvičení na rozvoj srdečně - cévní soustavy, zpevňovací a balanční cvičení
5. Zásobník cvičení na rozvoj kloubní pohyblivosti, principy kruhového tréninku
6. Zásady rovoje silových, vytrvalostních a koordinačních schopností
7.- 26. Praktické ukázky krohového tréninku s různým zaměřením, prezentace studentů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jarkovská, Helena; Jarkovská, Markéta. Posilování : s vlastním tělem 417krát jinak. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0861-2.
-
Základní:
Tlapák, Petr. Posilování kloubní kondice : Centračně-stabilizační cvičení. Praha : ARSCI, 2014. ISBN 978-80-7420-037-3.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Kruhový trénink v kondiční přípravě tenistů. Hry v programech tělovýchovných procesů ISBN 80-70. 2000.
-
Doporučená:
Jarkovská, Helena. Posilování : kondiční kruhový trénink : [200 cviků v 28 programech - s vlastní vahou, s lehkým náčiním]. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3056-1.
-
Doporučená:
Zloch, Zdeněk. Problém preventivních přístupů při podpoře a posilování zdraví. 21. výroční světový kongres ČSVU Plzeň : Českoslov. 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Projekt individuální [40]
|
14
|
Celkem
|
26
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Student zná svůj zdravotní stav. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Student provede základní pohybové dovednosti založené na kondičních schopnostech. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student má zásobník posilovacích a protahovacích cvičení. |
Student zvládá zásady správného držení těla |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student předvede několik cviků z oblasti přirozeného posilování. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|