|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PRPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PRPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praxe z řízení pohybových aktivit
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Na základě reflektované studijní praxe studenti získají odborné znalosti a dovednosti v řízení zájmových a volnočasových pohybových aktivit. Dokážou aplikovat teoretické znalosti v praxi a v závislosti na tom plánovat, realizovat a vyhodnocovat vykonávanou činnost. Studenti získávají odborné znalosti pro aplikaci pohybových aktivit ve zdravotnických zařízeních, v soukromém i veřejném sektoru.
|
Požadavky na studenta
|
- Kombinovaná zkouška;
- 20 minutová prezentace v anglickém nebo německém jazyce.
|
Obsah
|
- Ekonomické a manažerské aspekty s ohledem na jejich specifické použití ve zdravotnických organizacích;
- akcentována je především kvalita výše uvedených aspektů;
- základní pochopení provozních procesů;
- standardy kvality ve zdravotnictví;
- zájmové a volnočasové pohybové aktivity v praxi;
- metodika a didaktika pohybových aktivit s ohledem na jejich využití ve zdravotnických zařízeních.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Lange, Renate. Economic problems of health insurance: reforms and competition/ by Renate Lange. Hohenheim Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim. 2016.
-
Doporučená:
Bauschke, Rafael. Hohenheim Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim. Heidelberg. 2011.
-
Doporučená:
Frodl, Andreas. Logistik und Qualitätsmanagement im Gesundheitsbetrieb: Betriebswirtschaft für das Gesundheitswesen. Wiesbaden Gabler. 2012.
-
Doporučená:
Ivan Gladkij. Management ve zdravotnictví. Brno. 2003.
-
Doporučená:
Hensen, Peter (Autor), Springer Fachmedien Wiesbaden (Nakladatel, vydavatel). Qualitätsmanagement im Gesundheitswesen: Grundlagen für Studium und Praxis. Wiesbaden Springer Gabler. 2016.
-
Doporučená:
Trubel, Elisabeth (Autor), Bastian, Andrea (Autor). Qualitätsmanagement: visuell verstehen, vermitteln und verankern. Freiburg im Breisgau Lambertus, 2016. ISBN 9783784127354.
-
Doporučená:
Madar Jiří a kolektiv. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. Praha, Grada. 2004.
-
Doporučená:
Breucker, Gregor. Towards better health at work: successful European strategies. Bremerhaven Wirtschaftsverl. NW, Verl. für neue Wiss. 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
30
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Celkem
|
129
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- používat mezioborové znalosti získané v bc. resp. mgr. studiu;
- aplikovat znalosti z oblasti formálních a reálných věd;
- prakticky využívat a uplatňovat poznatky z aplikovaných věd;
- samostatně provádět rešerše domácí i zahraniční literatury;
- uplatňovat při řešení problémů vhodné metody. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- efektivně využívat moderní informační technologie;
- samostatně plánovat a organizovat přípravu a pracovní činnosti;
- efektivně využívat různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení;
- ovládat anglický nebo německý jazyk na úrovni minimálně B2; |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Student:
- své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje;
- efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací;
- rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části;
- do řešení problémů zahrnuje úvahu o jejich etickém rozměru.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- v oboru řízení pohybových aktivit prohloubené, zejména v oblasti managementu zdraví a kvality života;
- aktuálních témat tohoto oboru;
- ekonomických aspektů tohoto oboru;
- speciálního vybavení aplikovaného v rámci pohybových aktivit;
- v mezioborových tématech spojených s ekonomikou, managementem zdraví a zdravotnických zařízení;
- v rešeršní práci s odbornou literaturou včetně moderních forem získávání informací. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- aplikovat mezioborové poznatky do oblasti managementu zdraví a kvality života včetně ekonomických aspektů;
- vyhledat prostřednictvím mediálních informačních zdrojů potřebné studijní materiály;
- analyzovat a zpracovat zadané odborné téma ve formě seminární práce;
- prezentovat řešení problému. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
- řešení otázek etiky;
- jazykové kompetence v Aj nebo NJ na úrovni B2. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Kolokvium, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kolokvium, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Studijní praxe, |
Řešení problémů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|