|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / RG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
RG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Rytmická gymnastika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Rytmická gymnastika 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 25
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/BRG2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studentům praktické příklady vedení rušné a průpravné části cvičební jednotky na hudbu.
Seznámit studenty se všemi náčiními moderní gymnastiky a technikou cvičení s nimi.
Představit možnosti tvorby gymnastických vazeb s jednotlivým náčiním (bez hudby i na hudbu).
Rozvinout tvořivost a hudební cítění studentů.
Zvýšit jejich esteticko-koordinační úroveň.
|
Požadavky na studenta
|
- předvedení povinné sestavy s míčem a sestavy s obručí na hudbu
- vlastní tvorba a předvedení sestavy se švihadlem na hudbu
- seminární práce: zásobník cvičení s využitím vybraného náčiní
|
Obsah
|
Příklady vedení rušné a průpravné části cvičební jednotky na hudbu.
Technika cvičení s náčiním (švihadlo, míč, obruč, kužele, stuha).
Vazby prvků s náčiním.
Nácvik sestavy s míčem a sestavy s obručí na hudbu.
Samostatná tvorba sestavy se švihadlem na hudbu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Malmberg, Eric. Gymnastics fun and games. Champaign, 1999. ISBN 0-88011-710-9.
-
Rozšiřující:
Kapounková, Kateřina a kolektiv. Moderní gymnastika Učební text pro trenéry III.třídy. Brno: Masarykova Univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8513.
-
Doporučená:
Karageorghis, Costas I.. Applying music in exercise and sport. 2017. ISBN 978-1-4925-1381-0.
-
Doporučená:
Jastrjembskaia, Nadejda; Titov, Yuri. Rhythmic gymnastics. Champaign : Human Kinetics, 1999. ISBN 0-88011-710-9.
-
Doporučená:
Horáková, D., Kostková, J. Rytmická gymnastika. Praha : Olympia, 1990. ISBN 80-7033-030-9.
-
Doporučená:
MIHULE, J., ŠŤASTNÁ, D. Rytmická gymnastika.. Praha: Karolinum,, 1993.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
12
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
14
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit základní pojmy z hudební výchovy a popsat možnosti jejich vyjádření pohybem
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provést cvičení z předmětu KTV/ZG
|
provést prvky z rytmicko-pohybové průpravy z předmětu KTV/GYM1N |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit různé druhy hudby využitelné v rušné a průpravné části cvičební jednotky
|
metodicky správně navrhnout soubor cviků do hudby pro rušnou a průpravnou část vyučovací/cvičební jednotky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést základní manipulaci se švihadlem, míčem, obručí, stuhou a kužely
|
provést společně nacvičenou sestavu s míčem a sestavu s obručí na hudbu
|
ze zásobníku cviků probraných ve výuce vytvořit a provést sestavu se švihadlem na hudbu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|