|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / SZPPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
SZPPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Pedagogika pohybové prevence
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zhodnotit odborné znalosti a dovednosti odpovídající profilu absolventa studijního programu.
|
Požadavky na studenta
|
Získání předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů.
|
Obsah
|
Okruhy témat ke státní závěrečné zkoušce:
- biomechanika ve sportu
- zátěžové fyziologie
- organizace a řízení pohybových aktivit
- prevence civilizačních chorob
- psychologie sportu
- epidemiologie
- didaktiky pohybově rekreačních aktivit
- metod výzkumu,diagnostika pohybové aktivity a pohybového výkonu
- preventivní pohybové programy pro zaměstnance a jejich evaluace
- projekty pohybově rekreačních akcí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Fleischmann, J., Linz, R. Anatomie člověka I., II.. Praha, 1987.
-
Základní:
Trefný, Z., Trefný, M. Fyziologie člověka I., II.. Praha, 1993.
-
Základní:
Havlíčková, L. a kol. Fyziologie tělesné zátěže - obecná část. Praha, 1994.
-
Základní:
Dovalil, J. a kol. Lexikon sportovního tréninku. Praha, 2008.
-
Doporučená:
Dále viz literatura jednotlivých předmětů studijního oboru a časopisecké odborné publikace.
-
Doporučená:
Rychtecký, A., Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha, 1998.
-
Doporučená:
Fromel, K. Úvod do didaktiky tělesné výchovy. Olomouc, 1982.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zhodnotit význam pohybové aktivity pro jedince i společnost, zdraví, tělesnou zdatnost a regeneraci, sociální inkluzi, rozvoj lidských zdrojů aj. v národním, evropském a světovém kontextu;
vysvětlit principy managementu v profesi: programy, projekty, události a priority v lokálním, národním a mezinárodním prostředí;
definovat přínos, role a význam humanitních a biomedicínských poznatků - obecných i aplikovaných, jejich vliv na zdraví, kvalitu života a stimulaci motorické výkonnosti v různých cílových skupinách osob;
vysvětlit současné teorie, koncepty, projekty a vědecké studie vzdělávací oblasti kinantropologie i ve vztazích k jiným oblastem vzdělávání;
vysvětlit teorie, klasifikace a struktury motorických předpokladů dle tělovýchovné empirie a analýz výsledků vědeckého bádání;
zhodnotit související znalosti a teorie rozvoje tělesné zdatnosti, jejich zvláštnosti v různých cílových skupinách osob;
užívat teorii a metodologii vědecké práce v kinantropologii a v příbuzných vědních oborech, kvantitativní, kvalitativní triangulační metody, včetně aplikace pokročilých statistických metod;
vysvětlit teoretické koncepty výchovy a vzdělávání, možnosti a limity jejich aplikací v podmínkách praxe v kinantropologii;
identifikovat možnosti pedagogických, didaktických a psychologických postupů a intervencí v kinantropologii, indikace a kontradikce v obvyklých i netradičních podmínkách jejich aplikace;
koncipovat na základě teorie, výsledků výzkumu a vlastních zkušeností komplexní a variantní kurikula pohybových programů ve vybraných pohybových aktivitách s ohledem na možnosti a limity cílových skupin osob.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánovat, organizovat a tvůrčím způsobem, diferencovaně dle aktuálních podmínek, vést kondiční programy a hodnotit dosažené výsledky dle zadání a stanovených priorit;
stanovit dle teoretických poznatků, úrovně senzomotorického vývoje a individuálních potřeb svěřených osob relevantní frekvenci, intenzitu, rozsah a obsah tělesného zatížení, strategii řízení a monitorování cvičebního procesu; aplikovat principy managementu v tvorbě, organizaci a řízení programů, projektů a akcí;
koncipovat na základě teorií vzdělávání a doporučených i vlastních výzkumných projektů diferencované pohybové programy pro děti, mládež, dospělé a seniory, v zařízeních různého typu (školní, sportovní, sociální aj.);
plánovat a v souladu s teoriemi rozvoje pohybových schopností a dovedností organizují, řídit a hodnotit tělovýchovný proces svěřených osob;
využívat metody kinantropologické diagnostiky v korekci průběžného i finálního řešení problémů včetně věcného i statistického zhodnocení významnosti dosažených změn; prezentovat důkazy o kvalitě tělovýchovných procesů ve svěřené skupině, kriticky analyzovat odlišné názory, racionálně argumentovat a vytvářet prostor pro uplatnění nezávislých rozhodnutí;
modifikovat dle povahy řešených úkolů výzkumné postupy a metody, koncipovat a realizovat dílčí akční experimenty;
koncipovat komplexní výzkumné projekty, dle získaných kvantitativních a kvalitativních dat formulovat hypotézy a z jejich verifikace přijmout adekvátní závěry a zobecnění včetně komparace s obdobnými domácími, eventuálně zahraničními výzkumy;
využívat průběžných dat k popsání úrovně zdatnosti v malých skupinách probandů, změny interpretovat na základě intraindividuálního přístupu, aplikovat idiografická sledování extrémních případů (například hodnocení časových řad a změn ve výkonnosti subjektů);
samostatně řešit komplexní problémy na základě propojení získaných dat s využitím jednorozměrných, eventuálně pokročilých statistických metod
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů |
zhodnotit význam pohybové aktivity pro jedince i společnost, zdraví, tělesnou zdatnost a regeneraci, sociální inkluzi, rozvoj lidských zdrojů aj. v národním, evropském a světovém kontextu;
vysvětlit principy managementu v profesi: programy, projekty, události a priority v lokálním, národním a mezinárodním prostředí;
definovat přínos, role a význam humanitních a biomedicínských poznatků - obecných i aplikovaných, jejich vliv na zdraví, kvalitu života a stimulaci motorické výkonnosti v různých cílových skupinách osob;
vysvětlit současné teorie, koncepty, projekty a vědecké studie vzdělávací oblasti kinantropologie i ve vztazích k jiným oblastem vzdělávání;
vysvětlit teorie, klasifikace a struktury motorických předpokladů dle tělovýchovné empirie a analýz výsledků vědeckého bádání;
zhodnotit související znalosti a teorie rozvoje tělesné zdatnosti, jejich zvláštnosti v různých cílových skupinách osob;
užívat teorii a metodologii vědecké práce v kinantropologii a v příbuzných vědních oborech, kvantitativní, kvalitativní triangulační metody, včetně aplikace pokročilých statistických metod;
vysvětlit teoretické koncepty výchovy a vzdělávání, možnosti a limity jejich aplikací v podmínkách praxe v kinantropologii;
identifikovat možnosti pedagogických, didaktických a psychologických postupů a intervencí v kinantropologii, indikace a kontradikce v obvyklých i netradičních podmínkách jejich aplikace;
koncipovat na základě teorie, výsledků výzkumu a vlastních zkušeností komplexní a variantní kurikula pohybových programů ve vybraných pohybových aktivitách s ohledem na možnosti a limity cílových skupin osob.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánovat, organizovat a tvůrčím způsobem, diferencovaně dle aktuálních podmínek, vést kondiční programy a hodnotit dosažené výsledky dle zadání a stanovených priorit;
stanovit dle teoretických poznatků, úrovně senzomotorického vývoje a individuálních potřeb svěřených osob relevantní frekvenci, intenzitu, rozsah a obsah tělesného zatížení, strategii řízení a monitorování cvičebního procesu; aplikovat principy managementu v tvorbě, organizaci a řízení programů, projektů a akcí;
koncipovat na základě teorií vzdělávání a doporučených i vlastních výzkumných projektů diferencované pohybové programy pro děti, mládež, dospělé a seniory, v zařízeních různého typu (školní, sportovní, sociální aj.);
plánovat a v souladu s teoriemi rozvoje pohybových schopností a dovedností organizují, řídit a hodnotit tělovýchovný proces svěřených osob;
využívat metody kinantropologické diagnostiky v korekci průběžného i finálního řešení problémů včetně věcného i statistického zhodnocení významnosti dosažených změn; prezentovat důkazy o kvalitě tělovýchovných procesů ve svěřené skupině, kriticky analyzovat odlišné názory, racionálně argumentovat a vytvářet prostor pro uplatnění nezávislých rozhodnutí;
modifikovat dle povahy řešených úkolů výzkumné postupy a metody, koncipovat a realizovat dílčí akční experimenty;
koncipovat komplexní výzkumné projekty, dle získaných kvantitativních a kvalitativních dat formulovat hypotézy a z jejich verifikace přijmout adekvátní závěry a zobecnění včetně komparace s obdobnými domácími, eventuálně zahraničními výzkumy;
využívat průběžných dat k popsání úrovně zdatnosti v malých skupinách probandů, změny interpretovat na základě intraindividuálního přístupu, aplikovat idiografická sledování extrémních případů (například hodnocení časových řad a změn ve výkonnosti subjektů);
samostatně řešit komplexní problémy na základě propojení získaných dat s využitím jednorozměrných, eventuálně pokročilých statistických metod
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
|
|
|
|