|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / ZG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
ZG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základní gymnastika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
89 / -
|
0 / -
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky základů tělesných cvičení.
Seznámit je s gymnastickým názvoslovím, zásadami sestavování rozcvičení s ohledem na individuálně optimální držení těla.
Vytvořit zásobník cviků uvolňovacích, protahovacích a posilovacích bez náčiní, s náčiním a na nářadí.
Prostřednictvím zpětné vazby umocnit správné provádění všech cvičení s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním.
|
Požadavky na studenta
|
- praktické zvládnutí průběžných a závěrečných kontrolních cviků
- metodické výstupy - příprava a vedení 4 cviků průpravné části cvičební jednotky s využitím náčiní
- úspěšné splnění 2 teoretických testů (test názvosloví, test teorie základní gymnastiky)
|
Obsah
|
Charakteristika a prostředky ZG.
Správné držení těla = individuálně optimální držení těla.
Roztřídění cvičení dle fyziologického účinku.
Struktura a obsah rušné a průpravné části vyučovací jednotky.
Názvosloví tělesných cvičení.
Pořadová cvičení.
Metodická návaznost cvičení pro správné držení těla, zásady sestavení "rozcvičky".
Uvolňovací, protahovací a posilovací cvičení s ohledem na jednotlivé svalové skupiny, prevence svalových dysbalancí.
Cvičení jednotlivců a dvojic bez náčiní a s využitím náčiní, či nářadí.
Zpevňovací a koordinační cvičení.
Rovnovážná cvičení.
Relaxační a dechová cvičení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Coursewaru se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Krištofič, Jaroslav. Gymnastická průprava sportovce : 238 cvičení pro všestranný rozvoj pohybových dovedností. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-1006-4.
-
Doporučená:
Krištofič, J. Gymnastická příprava sportovce. Praha, 2004.
-
Doporučená:
MALMBERG, Eric. Gymnastics fun and games. Champaign: Human Kinetics, 1999. ISBN 0-88011-710-9.
-
Doporučená:
Krištovič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely. 1. vyd. Praha : ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-54-4.
-
Doporučená:
Bursová, M. Kompenzační cvičení. Praha: Grada,, 2005.
-
Doporučená:
Appelt, K. Názvosloví pro cvičitele. Praha : Olympia, 1989. ISBN 80-7033-011-2.
-
Doporučená:
KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Pohybová příprava dětí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1636-4.
-
Doporučená:
Žižka, J. Pořadová cvičení. 6., přeprac. vyd. Praha : Olympia, 1991. ISBN 80-7033-071-6.
-
Doporučená:
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 1. Praha, 2008.
-
Doporučená:
Perič, Tomáš. Sportovní příprava dětí. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4218-2.
-
Doporučená:
Knížetová, V., Kos, B. Strečink, relaxace, dýchání. Praha : Olympia, 1989.
-
Doporučená:
MITCHELL, Debby, Barbara DAVIS a Raim LOPEZ. Teaching FUNdamental gymnastics skills. Champaign: Human Kinetics, 2002. ISBN 0-7360-0124-7.
-
Doporučená:
Kyselovičová, Olga a kolektiv. Základná gymnastika. 2011. ISBN 978-80-89257-42-3.
-
Doporučená:
Skopová, M., Zítko, M. Základní gymnastika. Praha, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
6
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit pojmy z biologie člověka v rozsahu učebních programů středních škol |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provést základní lokomoční pohyby a pohybové dovednosti bez zdravotního omezení nutné k absolvování praktické výuky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aktivně používat gymnastické názvosloví
|
popsat správné držení těla
|
metodicky správně sestavit rušnou a průpravnou část cvičební jednotky bez náčiní i s náčiním |
rozpoznat chyby ve cvicích patřících do průpravné části vyučovací/cvičební jednotky a navrhnout způsob jejich odstranění |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně provést jednotlivé uvolňovací, protahovací, posilovací cviky s vědomou kontrolou
|
aplikovat získané teoretické znalosti i praktické dovednosti do vyučovací/cvičební jednotky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|