|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / GDV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
GDV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Grafický design ve výuce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
28 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta chápat grafický design ve vztahu k akcidenčním tiskovinám. Vysvětlit plošné a prostorové vztahy; výtvarné, informační a technologické působení na realizovaný úkol; historické souvislosti. Vybavit studenta kompetencemi pro ovládání digitálních technologií. Naučit studenta zvolit odpovídající grafický design a technologie při volbě výrazových prostředků.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšná realizace všech úkolů, na úrovni kladené na studenta výtvarného oboru Prezentace na CD
Pravidelná docházka na výuku - min. 80%
Aktivní účast při společných konzultacích mezi studenty a vyučujícím.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky oboru
2. Náčrt, layout, konstrukce tiskoviny. Kompoziční cvičení, plošné a prostorové vztahy
3. Vektorová a bodová grafika (Adobe Illustrator a Photoshop). Závěrečné zpracování s textem (Adobe InDesign)
4. Znak, ornament a výtvarná zkratka
5. Písmo, písmová osnova, klasifikace tiskových písem, písmová rodina a řez písma
6. Do kdy je písmo ještě písmem, hra s písmem, experimentální typografie
7. Od typoornamentu ke klipartu
8. Akcidenční tiskoviny
9. Současná časopisecká, novinová a knižní produkce
10. Předtisková příprava
11. Finalizace vlastního projektu
12. Finalizace vlastního projektu
13. Obhajoba vlastního projektu, diskuse, hodnocení odevzdaných prací
Příklady témat seminárních cvičení:
- Návrh vizitky, novoročenky, dopisního papíru a obálky, svatebního oznámení.
- Návrh pozvánky, jídelního lístku, divadelního programu.
- Návrhy letáku, plakátu.
- Návrh diplomu, kalendáře, katalogu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sylvestrová, Marta. Český filmový plakát 20. století. V Brně : Moravská galerie, 2004. ISBN 80-7027-125-6.
-
Základní:
Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
-
Základní:
Hlavsa, Oldřich. Typographia. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1981.
-
Rozšiřující:
Dytrtová, Kateřina; Raudenský, Martin. Ko-text : tvar, zvuk a gesto, tvůrce, učitel a žák. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7414-920-7.
-
Doporučená:
MORLEY, N. Linocut for Artists and Designers. The Crowood Press, 2016. ISBN 978-17-8500-146-8.
-
Doporučená:
Petzow, Günter. Metallographic etching. 2nd ed. Materials Park : ASM International, 1999. ISBN 978-0-87170-633-1.
-
Doporučená:
Wlassikoff, Michel. The story of graphic design in France. Corte Madera : Gingko Press, 2005. ISBN 1-58423-220-X.
-
Doporučená:
Ambrose, Gavin. The visual dictionary of graphic design. Lausanne : AVA Publishing, 2006. ISBN 2-940373-43-4.
-
Doporučená:
Typo: typografie, grafický design, vizuální komunikace.. Praha: Svět tisku.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
25
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat základy grafického softwaru (Adobe Illustrator, InDesign, Photoshop). |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
uplatnit dosavadní zkušenosti v práci s grafickým editorem; |
použít správné zásady výtvarného řešení grafického designu; |
používat formu v souladu s obsahem a účelem. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
ovládat grafický softwar v pokročilé úrovni (Adobe Illustrator, InDesign, Photoshop). |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat formu v souladu s obsahem a účelem - podle obsahu a účelu tiskoviny dokáže správně zvolit dynamickou či statickou kompozici, volit odpovídající typy písma a vhodně je kombinovat; |
neotřele a originálně stylizovat zvolený motiv, aby byl jednoznačný, opticky zřetelný a snadno zapamatovatelný; |
racionálně a funkčně volit vyvážené, harmonické či dramatické, expresivní barevné řešení; |
nápaditě rozvíjet grafická řešení ve skicovních variantách, příhodně a invenčně reagovat na podněty korektur a dokáže podle stanovených požadavků dovést návrhy do graficky čistých a formálně precizních definitiv; |
aplikovat úkoly užité grafiky i ve své pedagogické praxi. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|