|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / A3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
A3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angličtina 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/A3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro mírně pokročilé studenty. Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
|
Požadavky na studenta
|
- odevzdání 2 písemných úkolů
- splnění závěrečného testu na 70%
|
Obsah
|
1. Informace o kurzu, představování. Průběhová a neprůběhová slovesa. Vyjádření doporučení.
2. Přítomné časy. Formy otázek. Slohový útvar zpráva.
3. Podmětné a předmětné otázky. Minulý čas prostý a průběhový.
4. Předminulý čas. Slohový útvar vypravování.
5. Vyjadřování budoucího času. Vyjádření žádosti a nabídky.
6. Použití slovesa "will" a vazby "going to". Vyjádření názoru.
7. Průběžný test. Podmínková věta 1. typu. Formální dopis.
8. Předpřítomný čas. Jak začít konverzaci.
9. Modální slovesa pro dedukci. Oznámení novinek.
10. Modální slovesa pro vyjádření povinnosti a povolení. Vyjádření rady a varování.
11. Předpřítomné časy. Frázová slovesa. Vyjádření pokynů.
12. Závěrečné opakování. Zápočtový test.
13. Zhodnocení testů. Zápočty.
Studenti předmětu A3 mají k dispozici e-learningový program A3. Přístup je přes moodle.zcu.cz.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Campbell, Robert; Metcalf, Rob. Global : intermediate : workbook with key. 1st ed. Oxford : Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-43028-0.
-
Základní:
Clandfield, Lindsay; Robb Benne, Rebecca. Global : intermediate: coursebook. 1st pub. Oxford : Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-03300-9.
-
Rozšiřující:
on-line e-learning course A3
(Holubová, Radmila; Strnadová, Lucie)
-
Doporučená:
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
32
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový |
- rozlišit minulý čas prostý a minulý čas průběhový |
- rozlišit budoucnost vyjadřovanou slovesem WILL a budoucnost s vazbou GOING TO |
- rozlišit formu předpřítomného času prostého |
- identifikovat přítomné, minulé a budoucí tvary slovesa BE |
- identifikovat základní tvary modálních sloves |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- správně používat základní pravidla pro slovosled |
- správně tvořit věty v přítomnosti, minulosti a budoucnosti |
- vhodně používat předpřítomný čas prostý |
- správně používat základní modální slovesa |
- správně vyslovovat a používat tvary pravidelných a nepravidelných sloves v minulosti a ve 3. tvaru |
- shrnout hlavní smysl krátkých, jednoduchých sdělení, zejména týkající se rodiny, přátel, koníčků, studia apod. |
- správně vyslovovat známá slova |
- strukturovat jednoduchý text na obecné téma |
- napsat krátký neformální email nebo dopis |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit dějová a stavová slovesa |
- identifikovat výrazy typické pro použití s přítomným časem prostým a přítomným časem průběhovým |
- rozlišit podmětné a předmětné otázky |
- identifikovat předminulý čas |
- identifikovat vazbu USED TO a sloveso WOULD pro opakované děje v minulosti |
- rozlišit sloveso WILL, vazbu GOING TO a přítomný průběhový čas pro vyjádření budoucnosti |
- rozlišit výrazy SO a SUCH |
- identifikovat nulový a první kondicionál |
- rozlišit formu předpřítomného prostého a minulého prostého času |
- vyjmenovat výrazy typické pro použití s předpřítomným časem prostým |
- identifikovat zájmena neurčitá a záporná v jednotlivých typech vět |
- rozlišit opisné tvary modálních sloves |
- identifikovat předpřítomný čas průběhový |
- přiřadit druhy angličtiny k jednotlivým profesím |
- vyjmenovat předložkové vazby se slovesem LOOK |
- rozlišit významy adjektiv zakončených na -ing a -ed |
- identifikovat místní předložky pro běžnou a formální situaci |
- vyjmenovat výrazy pro materiály |
- vyjmenovat vazby s výrazem COLD a rozlišit jejich význam |
- vyjmenovat výrazy a vazby pro popis statistických údajů |
- vyjmenovat fráze pro žádost a nabídku |
- identifikovat přípony - ive, - ful a - ous s adjektivy |
- vyjmenovat výrazy k tématu zločin |
- rozlišit frázová slovesa s částicí UP k tématu kuchyně |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vyprávět s použitím přítomných časů |
- vyprávět s použitím minulých časů |
- popisovat s využitím výrazů pro zesílení a zeslabení významu adjektiv a adverbií |
- vyprávět s užitím vazeb pro opakované děje v minulosti |
- popisovat plány a budoucí děje |
- popisovat s využitím výrazů SO a SUCH |
- vyjádřit podmínku s využitím nulového a prvního kondicionálu |
- vyjádřit dedukci v přítomnosti |
- vyjádřit doporučení a zareagovat na ně |
- vyjádřit příklad a zevšeobecnit tvrzení |
- strukturovat krátké vypravování |
- vyjádřit žádost a nabídku |
- vhodně zahájit konverzaci |
- vyjádřit radu a varování |
- napsat krátký formální dopis (např. žádost o práci) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|