|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / APP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
APP2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angličtina pro pomáhající profese 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
8 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty efektivně komunikovat v běžných situacích v rámci jejich studované profese (sociální vědy). Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k úspěšnému absolvování a kombinované zkoušce:
- aktivní účast na seminářích, povinná docházka
- průběžné plnění zadaných úkolů (vždy do termínu, který určí vyučující)
- individuální prezentace
- úspěšné složení kombinované zkoušky (studentské portfolio, ústní zkouška s oporou o portfolio)
Veškeré povinnosti potřebné k úspěšnému absolvování předmětu je třeba splnit do konce výuky (13. týden) daného semestru.
|
Obsah
|
1. Informace o kurzu. Pomáhající profese
2. Služby pro matky samoživitelky. Domácí násilí
3. Nízkoprahová centra
4. Služby následné péče
5. Terénní práce
6. Intervence
7. Lidé s postižením
8. Komunikace s lidmi s postižením
9. Závěrečné opakování.
10. Závěrečné opakování
11. Konzultace k portfoliu
12. Prezentace
13. Ústní zkouška (prezentace)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
English for Social Services.
-
Doporučená:
Harris, John; White, Vicky. A Dictionary of Social Work and Social Care. Oxford University Press, 2018.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- identifikovat jednotlivé slovní druhy |
- rozlišit přítomný, minulý a budoucí čas v prosté a průběhové formě |
- identifikovat předpřítomný čas |
- rozlišit podmínkovou větu prvního a druhého typu |
- identifikovat konstrukci v činném a trpném rodu |
- rozlišit základní předložky |
- identifikovat různé významy a tvary modálních sloves |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- vyhledat důležitou informaci v autentickém textu na obecné téma |
- adekvátně používat základní gramatické struktury |
- shrnout hlavní smysl konverzace na obecná témata |
- využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
- analyzovat a shrnout jednoduchá sdělení v rámci každodenní komunikace |
- správně používat tvary přítomného, minulé a budoucího času v prosté a průběhové formě |
- správně používat předpřítomný čas |
- vhodně volit modální slovesa pro různé významy |
- strukturovat jednoduchý text na obecné téma |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit služby pro matky samoživitelky a typy domácího násilí |
- vyjmenovat typy následné péče |
- rozlišit principy tlumočnických služeb a principy komunikace s osobami s postižením |
- rozlišit principy terénních prací |
- vymezit pojem nízkoprahová centra |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- popsat služby následné péče a terénní práce |
- vysvětlit principy tlumočnických služeb a komunikace s osobami s postižením |
- formulovat otázky a reagovat na ně v profesně zaměřených situacích: ergoterapie, rehabilitace osob s postižením, služby pro matky samoživitelky, domácí násilí, nízkoprahová centra a kluby pro mladistvé a standardy sociálních služeb |
- vytvořit prezentaci v rámci profesního zaměření |
- strukturovat jednoduchý profesně zaměřený text |
- vyhledat důležité informace v autentickém textu v rámci profesního zaměření |
- analyzovat a shrnout důležité informace v textech v rámci profesního zaměření |
- vyjadřovat názor, souhlas a nesouhlas při komunikaci s klienty v profesně zaměřených situacích |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|