|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / S4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
S4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/S4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro středně pokročilé, kteří již jednoduchých způsobem komunikují o sobě nebo o známých tématech v přítomném, minulém a budoucím čase. Kurz připravuje na výstupní úroveň A2.2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů
- plnění zadávaných úkolů
- průběžný test
- min. 75% úspěšnost v závěrečném testu
|
Obsah
|
1. Vyprávění o historických faktech
2. Osobní zážitky
3. Životopis
4. Popis zvyků v minulosti, popis osob, zvířat a věcí v minulosti
5. Rozdíl mezi přítomným časem a imperfektem, práce z domova
6. Škola, historické etapy, vynálezy a objevy
7. Struktura vyprávění v minulosti, trvání činnosti v minulosti
8. Popis okolnosti v minulosti, srovnání minulých časů, historie Španělska
9. Úvod do politického jazyka, zpráva, tisk, příběhy
10. Domněnka, neurčitost, sliby, omluva
11. Budoucí čas, vyjádření podmínky, předpovídání
12. Reklama, cestovní ruch, město
13. Závěrečný test, analýza chyb, hodnocení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Prisma, E. Prisma Fusión A1 + A2. Edinumen. 2007. ISBN 9788498480559.
-
Doporučená:
László, Sándor. Conversar es fácil. Audio MP3. Edelsa. 2011. ISBN 978-84-7711-963-0.
-
Doporučená:
Jacobi, C., Melone, E., Menon,L. Gramática en contexto. Edelsa. 978-84-7711-716-2, 2011.
-
Doporučená:
Palomino, María. Gramática en diálogo + CD audio (A2+B1). enClaveEle. 2007. ISBN 978-84-96942-06-6.
-
Doporučená:
FIN. Slovník španělsko - český a česko - španělský. 2008. ISBN 80-86002-86-1.
-
Doporučená:
Lingea. Slovník španělsko - český a česko - španělský.. 2009. ISBN 978-80-97062-64-7.
-
Doporučená:
Macíková, O., Mlýnková, L. Současné španělštiny 1. díl + 3 audio CD. Computer Press. 2009. ISBN 9788025123935.
-
Doporučená:
Castro.F. Uso de la gramática espanola - elemental. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Celkem
|
117
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- rozlišit tvary předpřítomného času, |
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem, |
- rozlišit číslovky 0-1000, |
- vytvořit konstrukci ir+infinitiv, |
- vytvořit konstrukci tener que+infinitiv, hay que+infinitiv, |
- rozlišit tvary sloves gustar, encantar, doler, |
- vytvořit konstrukci estar+gerundium, hacer+muy/mucho+podst./příd.jméno, |
- pojmenovat roční období a měsíce, |
- pojmenovat části města, |
- pojmenovat předměty a činnosti související s cestováním, |
- rozlišit spojky, |
- rozlišit předložky místa, |
- rozlišit slovesa ser, estar, |
- vytvořit tvary minulého času |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině |
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa), |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se cestování, |
- ptát se na minulost, |
- napsat jednoduchý text o minulých zážitcích |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace, |
- vyjádřit názor, |
- vyprávět s použitím minulých časů, |
- vytvořit koherentní projev, |
- poskytnout radu, |
- dát rozkaz, |
- vyjádřit nabídku, návrh, přijetí, odmítnutí, |
- požádat o svolení |
- poskytnout informaci o místě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat školní pomůcky, |
- pojmenovat domácí práce |
- pojmenovat důležité vynálezy, |
- pojmenovat základní léky, |
- vytvořit tvary imperfekta, |
- vytvořit tvary budoucího času, |
- vytvořit tvary podmiňovacího způsobu, |
- rozlišit podmínku přítomnou a budoucí, |
- rozlišit jednotlivé minulé časy a děje |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se politiky, |
- ptát se na minulost, |
- napsat jednoduchý text o minulých událostech, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na informace s použitím minulého a budoucího času, |
- vyjádřit domněnku, neurčitost, slib, omluvu, |
- vyprávět s použitím minulých časů, |
- poskytnout radu s použitím podmiňovacího způsobu, |
- napsat neformální dopis, |
- napsat životopis, |
- vyprávět s použitím budoucího času |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|