|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / SB4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
SB4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština B4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro mírně pokročilé, kteří již jednoduchých způsobem komunikují o sobě nebo o známých tématech v přítomném čase (na úrovni předmětu UJP/SB3). Kurz připravuje na výstupní úroveň A1.2-A2.1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů
- absolvování průběžného testu
- min. 75% úspěšnost v závěrečném testu
|
Obsah
|
1. Plány a projekty, ir a + infinitiv, návrh, připomínka, přijetí a odmítnutí
2. Cestování, vyjádření povinnosti,
3. Týdenní rozvrh, Madrid
4. Předpřítomný čas pravidelný a nepravidelný, program a diář
5. Každodenní činnosti, časové údaje, noviny
6. Cestovní ruch, přípravy na cestu
7. Táboření, omluva a výmluva
8. Uspořádání textu a rozšíření informací
9. Rozkazovací způsob.
10. Požadovat a dávat příkazy
11. Telefonní hovory
12. Pozvat a nabídnout, noční život ve Španělsku.
13. Závěrečný test. Zapisování zápočtů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Prisma, E. Prisma Fusión A1+A2. Edinumen. .
-
Základní:
Prisma, E. Prisma Fusión A1+A2. Edinumen. .
-
Doporučená:
M. de los Ángeles Palomino. Gramática en diálogo A1-A2. .
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Učebnice současné španělštiny 1.díl. .
-
Doporučená:
Castro, Francisca. Uso de la gramática espanola, elemental. .
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit mužský a ženský rod,
- rozlišit jednotné a množné číslo,
- rozlišit určitý a neurčitý člen,
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase,
- vyjmenovat číslovky 0-101,
- rozlišit základní předložky,
- vyjmenovat části dne, dny v týdnu, měsíce, roční období,
- pojmenovat základní potraviny,
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině,
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně dané situaci,
- popsat jednoduchým způsobem věc,
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení,
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se denních činností, vaření,
- reagovat na otázky v rámci daných témat,
- zeptat se na základní informace (rozvrh dne),
- podat informace o čase, místě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat názvy obchodů,
- rozlišit španělské stravovací a sociální návyky,
- pojmenovat základní kuchyňské náčiní,
- pojmenovat typické španělské pochutiny,
- pojmenovat základní součásti města,
- rozlišit tvary předpřítomného času,
- rozlišit tvary ukazovacích zájmen,
- rozlišit tvary neurčitých zájmen,
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem,
- vytvořit konstrukci ir+infinitiv,
- vytvořit konstrukci tener que+infinitiv, hay que+infinitiv |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se návyků, nakupování, cestování,
- popsat jednoduchým způsobem denní rozvrh,
- podat informace o sociálních vztazích,
- vyjádřit povinnost, návrh, přijetí a odmítnutí,
- ptát se na plány a minulost,
- napsat jednoduchý text o plánech do budoucna, o minulých zážitcích,
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|