|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / SPE3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
SPE3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština pro FPE 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu UJP/SPE3 je dosažení úrovně B1.1 podle SERR. Kurz je určen studentům, kteří mají úroveň španělštiny A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu; úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%)
|
Obsah
|
1.týden
Úvodní hodina.
Opakování minulých časů.
U1.Předminulý čas: tvar, použití a související časové údaje.
2.týden
U1. Vyprávění v minulosti. Situování děje před jiný děj v minulosti.
3.týden
U1.Vyprávění osobních zážitků, životopisy.
4.týden
U2. Záporný rozkazovací způsob, tvar
a použití.
Jak něco dovolit, upoutat pozornost, povzbudit k akci, přesvědčit.
5.týden
U2. Pokyny, rady, doporučení a řešení situace.
6.týden
U2.Příkaz, nabídka, nesouhlas.
7.týden
Průběžný test.
8.týden
U2.V tělocvičně, popis částí těla. Reklama.
9.týden
U3.Konjuntkiv přítomný: tvar a použití.
Vyjadřování přání.
10.týden
U3.Možné reakce na různé informace.
11.týden
U3.Vzdělávací systém ve Španělsku.
12.týden
Závěrečný test.
13.týden
Oprava závěrečného testu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Buendía Perni, María Ángeles. Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro de ejercicios / María Ángeles Buendía Perni.. et al.. ISBN 978-84-9848-156-3.
-
Základní:
Bueso Fernández, Isabel. Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro del alumno / Equipo Prisma ; [Isabel Bueso.. et al.]. ISBN 978-84-9848-155-6.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Španělština pro samouky a věčné začátečníky. ISBN 978-80-266-1793-8.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Učebnice současné španělštiny 1.díl = Manual de espa?ol actual / Olga Macíková, Ludmila Mlýnková. ISBN 80-251-1089-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Rozlišit tvary přítomného času.
Rozlišit tvary budoucího času.
Rozlišit tvary časů minulých: jednoduchého, složeného a imperfecta.
Rozlišit tvary gerundia.
Rozlišit tvary podmiňovacího způsobu.
Rozlišit tvary kladného rozkazovacího způsobu.
Znát slovní zásobu úrovně A2 podle SERR.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Popsat jednoduchým zůsobem osobu, každodenní činnosti nebo studentovi blízká témata
Vyjádřit sympatie a antipatie k něčemu.
Navrhnout plány nebo činnosti, přijmout nebo odmítnout návrh.
Vyprávět jednoduché příběhy.
Popisovat zvyky, obvyklé činnosti a činosti v minulosti.
Psát jednoduchým způsobem o každodenních aspektech svého prostředí.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Rozlišit tvary předminulého času
Vybrat spojky pro uspořádání příběhu.
Použít tvary záporného rozkazovacího způsobu.
Rozlišit tvary přítomného subjunktivu.
Pojmenovat části těla a pojmenovat cviky.
Popsat vzdělávací systém.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vyprávět události v minulosti.
Používat vhodné spojovací výrazy pro uspořádání příběhu v minulém čase.
Vyjádřit předčasnost děje ve vztahu k jinému ději minulmu pomocí předminulého času.
Vyjádřit rady, doporučení a řešení.
Vyjádřit příkazy a pokyny pomocí rozkazovacího způsobu.
Vhodně používat rozkazovací způsob k udělení povolení, získání pozornosti, povzbuzení k akci nebo přesvědčování.
Vyjádřit doporučení ke zlepšení zdraví a pokyny ke cvičení.
Vyjádřit přání pomocí "přítomného subjuntivu".
Popsat nebo představit vzdělávací systém. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|