|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFY / 9FP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFY
/
9FP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Fyzikální proseminář
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem fyzikálního prosemináře je upevnění znalostí středoškolské fyziky a jejich prohloubení s přesahy do fyziky vysokoškolské. Kurz je primárně určen jako přípravný před vstupem na vysokou školu a klade důraz na českou fyzikální terminologii. Snahou je pomoci studentům zvládnout přechod na vysokou školu a úspěšně absolvovat úvodní fyzikální kurzy, které jsou součástí technicky či přírodovědně orientovaných studijních programů.
|
Požadavky na studenta
|
Student by měl být pro absolvování kurzu schopen aplikovat znalosti středoškolské fyziky pro řešení konkrétních úloh s využitím základního matematického aparátu (úprava výrazů, řešení rovnic). V závěru semestru bude psán kontrolní zápočtový test, pro jehož úspěšné absolvování je zapotřebí získat alespoň 60 % z možných bodů. Test může vyučující alternativně nahradit průběžně zadávanými domácími cvičeními, kritérium zůstává v platnosti.
|
Obsah
|
Náplní semináře budou vybrané partie středoškolské fyziky. Důraz bude kladen na prohloubení znalostí především v těch oblastech, jež jsou zapotřebí pro bezproblémové zvládnutí úvodních fyzikálních kurzů na vysoké škole (mechanika, kmity a vlny, termodynamika). Obsahem bude rovněž řešení jednodušších fyzikálních úloh s důrazem na zvládnutí české fyzikální terminologie a porozumění fyzikálnímu textu v českém jazyce. Seminární forma výuky umožňuje přizpůsobit konkrétní obsah potřebám přítomných studentů a usnadnit jim tak následný vstup na vysokou školu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Halliday, David; Resnick, Robert; Walker, Jearl; Musilová, Jana; Obdržálek, Jan; Dub, Petr. Fyzika : vysokoškolská učebnice obecné fyziky. Část 1, Mechanika. Brno : VUTIUM, 2000. ISBN 80-214-1868-0.
-
Doporučená:
Halliday, David; Resnick, Robert; Walker, Jearl; Obdržálek, Jan; Dub, Petr. Fyzika : vysokoškolská učebnice obecné fyziky. Část 2, Mechanika - Termodynamika. Brno : VUTIM, 2000. ISBN 80-214-1868-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat nejdůležitější fyzikální veličiny mechaniky a termodynamiky |
formulovat nejdůležitější vztahy mechaniky a termodynamiky |
popsat goniometrické funkce a vztahy mezi nimi; popsat exponenciální a logaritmickou závislost |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyjádřit fyzikální veličiny ve správných jednotkách, včetně převodů mezi nimi |
využít základní fyzikální zákony pro řešení jednoduchých úloh z mechaniky a termodynamiky |
řešit matematické rovnice a soustavy rovnic |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
české fyzikální terminologie |
fyzikálních veličin mechaniky a termodynamiky, jejich definic a jednotek |
základních principů klasické mechaniky, kmitání a vlnění a termodynamiky |
metod měření fyzikálních veličin a ověření fyzikálních principů a zákonitostí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
porozumět českému fyzikálnímu textu |
odvodit zákonitosti vyplývající z fyzikálních principů |
aplikovat osvojené fyzikální a matematické znalosti pro řešení širokého spektra teoretických úloh |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|