|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGM / KRM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGM
/
KRM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Koncepce a rozvoj měst
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se zásadami plánování a rozvoje měst s ohledem na funkčnost města, jeho obyvatele, infrastrukturu a interakci města s okolím.
|
Požadavky na studenta
|
Student zpracuje a prezentuje zápočtovou práci zaměřenou na některou z charakteristik zvoleného města.
|
Obsah
|
První čára urbanismu, hranice města a krajiny, rozhraní, green belt - Druhá čára urbanismu, veřejná prostranství, obraz města - Lokality a struktury města, hustota obyvatelstva, ekonomie urbanistických struktur - Krajina ve městě - Modrozelená infrastruktura - Dopravní a technická infrastruktura - Vybavenost města a velké urbánní celky - Region, suburbanizace a greenfield - Brownfield a vnitřní rezervy města - Nástroje územních plánů - Strategický plán - 3. dimenze města - Participace
Předmět se zabývá především praktickými aplikacemi, přednášené odborníky z praxe apod. týkající se aktuálních témat.
Studenti budou seznámeni s praktickými postupy návrhů, schvalováním a digitalizací procesů přípravy a povolování staveb ve vazbě na agendy veřejné správy.
Odborníci z praxe předávají osobní zkušenosti se zaváděním a aplikací zákona o digitálním modelování staveb a digitálním modelování vystavěného prostředí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Koucký, Roman. Elementární.urbanismus. Vyd. 1. Praha : Zlatý řez, 2006. ISBN 80-902810-6-0.
-
Základní:
Hnilička, Pavel. Sídelní kaše : otázky k suburbánní výstavbě kolonií rodinných domů. Vyd. 1. Brno : ERA, 2005. ISBN 80-7366-028-8.
-
Základní:
Maier, Karel. Územní plánování. 2. přeprac. vyd. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2000. ISBN 80-01-02240-4.
-
Rozšiřující:
Materiály k územnímu plánování na webových stránkách Institutu a plánování a rozvoje hl. m. Prahy.
-
Rozšiřující:
Materiály k územnímu plánování na webových stránkách Ústavu územního rozvoje v Brně.
-
Doporučená:
Gehl, Jan. Města pro lidi. 2012. ISBN 978-80-260-2080-6.
-
Doporučená:
Glaeser, Edward. Triumph of the City. The Penguin Press, New York, 2011.
-
Doporučená:
Hall, Peter. Urban and Regional Planning. 4 th ed. London : Routledge, 2002. ISBN 0-415-21777-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
40
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
64
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Žádné odborné znalosti nejsou požadovány. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Žádné odborné dovednosti nejsou požadovány. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
požadavků na funkci města |
infrastrukturních potřeb města |
interakce města s okolím |
základních nástrojů plánování měst |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popsat základní složky města |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|