|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGM / STKP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGM
/
STKP2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Krajina v územním plánování 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMA/STKP2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prostřednictvím tvorby celosemestrálního projektu na modelovém území naučit studenta prakticky aplikovat dosud nabyté teoretické znalosti z předcházejícího semestru, tzn. v územním plánování vždy respektovat krajinu jako základní životní prostor pro člověka ve smyslu Evropské úmluvy o krajině za předpokladu zachování přírodních a kulturních hodnot krajiny.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělění zápočtu - pravidelná účast na cvičeních, min 70% - průběžná příprava (tvorba a konzultace dílčích seminárních prací, četba, resumé, diskuze) - odevzdání a prezentace semestrální práce na dané téma
|
Obsah
|
1. Zadání práce 2. - 5. Analýzy a syntézy daného území 6. - 10.Vypracování návrhu 10. - 12. Práce s grafickým softwarem 13. Prezentace semestrální práce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bárta, František,; Němec, Jan,; Pojer, František. Krajina v České republice. Praha : Consult, 2007. ISBN 80-903482-3-8.
-
Základní:
Štěrba, Otakar. Říční krajina a její ekosystémy. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2008. ISBN 978-80-244-2203-9.
-
Doporučená:
Váchal, J. Pozemkové úpravy. Praha Consult, 2011. ISBN 80-903482-8-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
25
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat důležité aspekty ochrany a tvorby krajiny |
vysvětlit význam Evropské úmluvy o krajině |
vysvětlit význam prosazování ochrany a zachování přírodních a kulturních hodnot krajiny |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vnímat a chápat vztahy v krajině |
|
Výsledky učení
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést analýzu a syntézu modelového území |
využít pro analýzu území nástroje GIS |
vyřešit návrh respektující závěry Evropské úmluvy o krajině |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|