|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKY / LS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKY
/
LS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Lineární systémy 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
33 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KKY/PAU a KKY/ZKK a KKY/ZKT a KKY/ZTS
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KMA/SDR a KKY/MATL a KKY/SIMUL
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KKY/MTR, KKY/SZTŘ, KKY/TŘSZ, KME/SZDKM
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student by měl získat přehled o typech, struktuře a chování reálných dynamických systémů, obeznámit se s metodikou tvorby matematických modelů reálných dynamických systémů a s metodami analýzy jejich vlastností a chování v časové i frekvenční oblasti. Student by měl také porozumět základním principům řízení dynamických systémů a metodám pro získávání potřebných dat z reálných procesů.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti musí vyřešit řadu úloh tématicky vázaných na přednášenou látku. Dále musí vypracovat semestrální práci, obhájit ji a doplnit nezbytými komentáři.
Předmět je zakončen kombinovanou zkouškou.
|
Obsah
|
Příklady spojitých reálných dynamických systémů, matematické modely, stavová reprezentace, linearizace. Vlastnosti lineárních dynamických systémů, modální analýza. Řiditelnost, pozorovatelnost, minimální realizace, ekvivalence, stabilita. Přenosová funkce (matice), elementární členy, algebra blokových schémat. Dynamické odezvy, impulzní a přechodová funkce, konvoluční integrál, frekvenční odezva, frekvenční přenos, frekvenční charakteristiky (Bode, Nyquist). Regulační obvod, struktura, zpětná vazba. Stabilita, kriteria stability (Hurwitz, Nyquist aj.), kritické zesílení, robustnost ve stabilitě. Metoda geometrického místa kořenů. Číslicové regulační obvody.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
53
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními znalostmi z matematiky |
disponovat základními znalostmi z fyziky |
disponovat základními znalostmi z lineární algebry |
disponovat základními znalostmi z výpočetní techniky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat v SW nástrojích Matlab a Simulink |
matematicky formulovat zadaný problém |
využívat elementární znalosti z matematiky a fyziky k popisu jevů probíhajících v dynamických systémech |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat techniky modelování dynamických systémů |
používat metody analýzy systémových vlastností |
analyzovat časové a frekvenční odezvy dynamických systémů |
navrhnout základní struktury regulačních obvodů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvářet matematické modely reálných nelineárních dynamických systémů a určit jejich spojité i diskrétní linearizované verze |
provádět podrobnou analýzu důležitých systémových vlastností |
vypočítat a simulovat časové a frekvenční odezvy dynamických systémů s využitím SW nástrojů pro numerickou simulaci |
navrhnout vhodnou strukturu regulačního obvodu při respektování měřitelných veličin a daných omezení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|