|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKY / NAS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKY
/
NAS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Navigační systémy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
4 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KGM/DL
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodami, algoritmy a principy senzorů používaných pro návrh systémů pro navigaci.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování semestrální práce (návrh a implementace jednoho navigačního systému)
Vypracování dílčích úkolů v průběhu kurzu
Prezentace vypracované semestrální práce
Ústní zkouška
|
Obsah
|
1. Úvod do navigačních systémů a jejich historie
2. Souřadné systémy (ECI, ECEF, navig. souřadný systém, souřadný systém objektu)
3. Modely přírodních jevů (gravitační pole, magnetické pole, ionosféra, troposféra)
4. Představení senzorů pro navigaci (IMU, magnetometr, odometr, Dopplerův radar, mapa, výškoměr)
5. Představení senzorů pro navigaci (GNSS, alternativní signály, vizuální odometrie)
6. Modely pohybu (modely pro přímočarý pohyb nebo pohyb po kružnici, PVA model, Singerův model)
7. Navigační rovnice (koncept a odvození pro INS a AHRS)
8.-9. Návrh integrovaného navigačního systému pro objekty bez omezení v pohybu (INS, GNSS, výškoměr, magnetometr, kombinace navigačních rovnic a metod odhadu stavu, softwarové nástroje)
10.-11. Návrh integrovaného navigačního systému pro objekty s omezením v pohybu (GNSS, odometr, Dopplerův radar, mapa, kombinace navigačních rovnic a metod odhadu stavu, softwarové nástroje)
12.-13. Návrh integrovaného navigačního systému bez dostupnosti externích signálů (INS, kamera, kombinace navigačních rovnic a metod odhadu stavu, softwarové nástroje)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům předmětu jsou k dispozici prezentace sdílené přes skupinu v MS Teams.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Jindřich Duník, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Doc. Ing. Jindřich Duník, Ph.D. (100%),
Ing. Ivo Punčochář, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Ondřej Straka, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. Ing. Jindřich Duník, Ph.D. (100%),
Ing. Oliver Kost, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
145
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostmi základů lineární algebry
disponovat znalostmi základů integrálního a diferenciálního počtu
disponovat znalostmi základů teorie pravděpodobnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat metody lineární algebry při analýze vlastností systémů
aplikovat techniky integrálního a diferenciálního počtu při práci s náhodnými veličinami
simulovat náhodné procesy a zjišťovat jejich vlastnosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
souřadných systémů používaných v navigaci
modelů přírodních jevů (např. gravitační pole, magnetické pole)
principů fungování senzorů používaných v navigaci
modelů pohybu objektu v prostoru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
transformace veličin navigační informace mezi souřadnými systémy
návrh integrovaných navigačních systémů
realizace/implementace integrovaných navigačních systémů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|