|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKY / SIMUL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKY
/
SIMUL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Simulink
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
34 / -
|
4 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KKY/MATL
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se simulační nadstavbou Simulink programu MATLAB. V rámci předmětu se studenti seznámí se základními principy simulace a řízení jednoduchých modelů. Získané znalosti budou ověřeny vypracováním semestrální práce.
|
Požadavky na studenta
|
Pro získání zápočtu se vyžaduje složení kontrolního testu a vypracování semestrální práce.
|
Obsah
|
Úvod do systému Simulink - nadstavby programového systému MATLAB pro modelování, simulaci a analýzu dynamických systémů. Tvorba jednoduchých modelů. Přehled zabudovaných knihoven funkčních bloků. Metody simulace: spojitá a diskrétní simulace, volba integrační metody, způsoby zpřesnění a zrychlení simulace. Analýza a export výsledků. Složitější metody tvorby modelu: subsystémy, S-funkce, Stateflow . Příklady simulace regulačních obvodů. Vypracování samostatného projektu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MATLAB the Language of Technical Computing. The Mathworks (uživatelská příručka), 2001.
-
Doporučená:
Chipperfield A. J. - Fleming P. J. Matlab toolbox and applications for control. Peter Peregrimus Ltd, 1993.
-
Doporučená:
Simulink. Dynamic System Simulation for MATLAB. The Mathworks, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními znalostmi z lineární algebry |
disponovat základními znalostmi z matematické analýzy |
disponovat základními znalostmi programování |
disponovat znalostmi zásad pro vypracování elaborátu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat základními znalostmi práce v programu MATLAB |
aplikovat základní algebraické operace |
sestavit model ve formě diferenciálních rovnic pro jednoduchý fyzikální systém |
řešit jednoduché diferenciální rovnice |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostni pricipů práce s funkčními bloky v prostředí Matlab/Simulink |
sestavit ze zadaného matematického modelu simulační schéma v programu Matlab/Simulink |
vyjmenovat pravidla pro vytváření modelů a subsystémů |
popsat možnosti interpretace/vizualizace dat |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
shrnout výsledky simulace a vhodnou grafickou formou prezentovat v programu Matlab |
analyzovat a vyřešit daný problém v prostředí Matlab/Simulink |
využívat dostupnou dokumentaci k řešení daných problémů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|