|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / VPM1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
VPM1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané partie z MA a NM 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se zaměřuje na aktuální témata matematické analýzy a numerické matematiky, které jsou z teoretického i praktického hlediska významné, ale z časových a obsahových důvodů nejsou probírány v základních oborových předmětech matematických bakalářských studijních oborů. Cílem předmětu je poskytnout studentům se zájmem o spojitou matematiku možnost hlubšího a detailnějšího studia zaměřeného na některou její podoblast.
|
Požadavky na studenta
|
Během semestru studenti vypracují několik domácích prací, v nichž musí prokázat aktivní osvojení probírané látky a schopnost aplikovat teoretické znalosti na konkrétní příklady.
Závěrečná zkouška má dvě části, a to písemnou a ústní. Při hodnocení budou posuzovány získané způsobilosti.
Garantem předmětu je stanoveno, že zápočet se při opakovaném zapsání neuznává (viz čl. 24, odst. 3 SZŘ ZČU).
|
Obsah
|
Náplní předmětu je především výběr z následujících partií, které se neobjevují ve standardních odborných předmětech: nelineární obyčejné diferenciální a diferenční rovnice, optimalizace, teorie her, numerické metody pro řešení obyčejných diferenciálních rovnic, efektivní metody pro řešení soustav lineárních algebraických rovnic, apod.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
RNDr. Jonáš Volek, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Oscar Iván Agudelo Rico, PhD (100%),
RNDr. Jonáš Volek, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Oscar Iván Agudelo Rico, PhD (100%),
RNDr. Jonáš Volek, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Strogatz, Steven H. Nonlinear Dynamics and Chaos. Reading, MA, USA, 1994. ISBN 0-201-54344-3.
-
Rozšiřující:
Kuznetsov, Yuri A. Elements of Applied Bifurcation Theory. New York, USA, 1998. ISBN 0-387-98382-1.
-
Rozšiřující:
Teschl, Gerald. Ordinary Diffferential Equations and Dynamical Systems. Providence, RI, USA, 2012. ISBN 978-0-8218-8328-0.
-
Doporučená:
Stoer, Josef; Bulirsch, Roland. Introduction to numerical analysis. 3rd ed. New York : Springer, 2002. ISBN 0-387-95452-X.
-
Doporučená:
Axelsson, Owe. Iterative solution methods. Cambridge : Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-55569-8.
-
Doporučená:
Butcher, J. C. Numerical methods for ordinary differential equations. Chichester : John Wiley & Sons, 2003. ISBN 0-471-96758-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět základním principům z oblasti diferenciálního počtu funkcí jedné i více proměnných |
rozumět základním principům z oblasti integrálního počtu funkcí jedné i více proměnných |
rozumět základním principům z oblasti obyčejných diferenciálních rovnic (počáteční a okrajové úlohy pro ODR 1. a 2. řádu, existence řešení, základní metody řešení) |
rozumět základním principům z oblasti numerických metod |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
derivovat a integrovat funkce jedné proměnné |
vyřešit ODR 1. řádu se separovatelnými proměnnými |
vyřešit počáteční a okrajové úlohy pro lineární ODR 1. a 2. řádu |
formulovat a řešit základní problémy numerické matematiky pomocí numerických metod |
používat počítačový software MATLAB nebo podobný a implementovat základní algoritmy numerických metod |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
aktivně se více specializovat v oblasti matematické analýzy a numerické matematiky, zejména v souvislosti s tématem bakalářské práce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se ve vybraných partiích z oblastí matematické analýzy a numerické matematiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s matematickými modely |
používat nástroje a metody vybraných matematických disciplín |
vhodnou kombinací příkladů a protipříkladů demonstrovat základní tvrzení abstraktní teorie |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|