|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / SPR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
SPR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Stavební projekt 1/2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Druhá část dvousemestrálního projektu. Cílem je seznámit studenta s komplexním a analytickým přístupem při návrhu a optimalizaci novostaveb a jeho praktickou aplikací.
Rozsah odevzdávané práce:
- výkresy nejméně 5 podrobností reprezentativních detailů
- posouzení statické spolehlivosti nosného systému - numerický model vybrané části konstrukce, podrobný návrh a posouzení 3 vybraných nosných prvků
- numerické posouzení vedení tepla, povrchových teplot a kondenzace 2 vybraných detailů
- koncepce požárně bezpečnostního řešení stavby
- koncepce technologického postupu provádění stavby, situace zařízení staveniště, časový plán výstavby
- zpracování seminární práce na vybrané teoretické téma
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Vypracování semestrální práce v uspokojivé kvalitě a její veřejná prezentace.
|
Obsah
|
Samostatný projekt v rámci moderní programově orientované výuky se zaměřením na řešení problémů stavební praxe. Student zpracuje jeho úrovni odpovídající, komplexní problém stavební praxe s využitím znalostí získaných studiem. Ve druhém semestru dvousemestrálního předmětu bude dopracována koncepce zadané stavby středního rozsahu.
1. - 12. Pokračování práce z předchozího semestru. Práce bude zahrnovat tyto kroky:
- průběžná optimalizace celkového řešení stavby včetně kompletačních konstrukcí a rozvodů TZB
- zpracování 5 vybraných detailů - výkresy v měřítku 1:2 - 1:10, analýza jejich statických a stavebně fyzikálních parametrů, optimalizace řešení
- detailní tepelně technická analýza 2 vybraných detailů - numerické posouzení 2D/3D vedení tepla, povrchových teplot a kondenzace vlhkosti, vyhodnocení dosažených vlastností
- posouzení statické spolehlivosti nosného systému - vytvoření a verifikace numerického modelu vybrané části konstrukce, podrobný návrh a posouzení 3 vybraných nosných prvků
- vypracování koncepce požárně bezpečnostního řešení stavby, rozdělení na požární úseky, posouzení vybraných požárních úseků, výkresy koncepce požárně bezpečnostního řešení - v koordinaci s předmětem POS6
- analýza a optimalizace technologického postupu výstavby, zpracování základních technologických podkladů pro realizaci stavby a její koncepce (situace staveniště, časový postup výstavby) - v koordinaci s předměty TES2 a PŘS
- dopracování projektové dokumentace ve specifikovaném rozsahu
- zpracování seminární práce na vybrané teoretické téma, včetně dodržení zásad zpracování odborných textů
13. Veřejná prezentace projektu. Zápočet.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jan Kubát, Ph.D. ,
-
Vede seminář:
Ing. Petr Kesl, Ph.D. (100%),
Ing. Jan Kubát, Ph.D. (100%),
Ing. Michal Novák, Ph.D. (50%),
Doc. Ing. Jan Pašek, Ph.D. (50%),
Ing. Luděk Vejvara, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
ČSN 01 3420 (013420) Výkresy pozemních staveb. Kreslení výkresů stavební části.. ČNI, 2004.
-
Doporučená:
Individuálně dle doporučení vedoucího projektu.
-
Doporučená:
Neufert E. Navrhování staveb: Příručka pro stavebního odborníka, stavebníka, vyučujícího i studenta.. 1995.
-
Doporučená:
Newman M. Standard handbook of structural details for building construction.. 1993.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
117
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat komplexní požadavky na pozemní stavby |
identifikovat okrajové podmínky pro návrh stavby |
specifikovat komplexní principy chování konstrukčního systému |
orientovat se ve vztahu návrhu systémů TZB a konstrukce stavby |
klasifikovat stavebně fyzikální parametry stavebních konstrukcí konkrétní stavby |
orientovat se v postupech dimenzování stavebních konstrukcí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provést komplexní analýzu stavby |
charakterizovat vnější a vnitřní parametry stavby |
vybrat, navrhnout a optimalizovat konstrukční systém stavby |
analyzovat a optimalizovat prostorovou tuhost a stabilitu stavby a jejích konstrukcí |
navrhnout a optimalizovat obalové konstrukce stavby |
navrhnout koncepci systémů TZB konkrétní stavby |
navrhnout technologický postup realizace stavby |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se ve vztahu materiálového a konstrukčního řešení stavby a její realizace |
definovat zásady interakce nosných a výplňových konstrukcí |
klasifikovat závažnost tepelných mostů na kvalitu obálky stavby |
identifikovat zatěžovací stavy stavebních konstrukcí |
vysvětlit vliv řešení systémů TZB na konstrukční řešení stavby |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dimenzovat konstrukční prvky stavby ve vazbě na konkrétní zatěžovací stavy |
posoudit a optimalizovat místa tepelných mostů a tepelných vazeb obálky stavby |
optimalizovat řešení konstrukčního systému stavby ve vztahu k technologickému postupu realizace |
optimalizovat řešení konstrukčního systému stavby ve vztahu k zabudovaným systémům TZB |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|