|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / ŽBK2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
ŽBK2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Železobetonové konstrukce 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V průběhu výuky předmětu se student seznámí s návrhem betonových prvků namáhaných kombinací zatěžovacích stavů. Bude ozřejmena analýza prvků / konstrukce. Bude probrány výpočetní modely, zjednodušující postupy a metody včetně způsobu návrhu a posouzení vybraných typů konstrukcí - lokálně podporovaná desky, desky po obvodě podepřené, rámové konstrukce, schodiště, opěrné a základové konstrukce.
|
Požadavky na studenta
|
ožadavky k zápočtu:
- splnění předem stanovených termínů odevzdání úloh (honorováno max. 5 b.);
- úroveň zpracování zadaných úloh (hodnotí cvičící, max. 5 b.);
- prokázání odborných znalostí a dovedností formou testů (1x vstupní test - max. 10 b; 1x kontrolní test v průběhu semestru - max 10 b.).
Celkový počet bodů - max. 30 b., pro získání zápočtu - odevzdání správně vypracovaných úloh ve stanovených termínech + min. 15 b. za výše uvedené aktivity.
Zápočet získaný v předchozích letech studia se vzhledem k nové náplni předmětu neuznává.
Požadavky ke zkoušce:
- prokázání znalostí a dovedností nabytých v průběhu studia předmětu ve písemné formě (prokázání teoretických znalostí a dovedností - test, max. 50 b.);
- prokázání znalostí a dovedností nabytých v průběhu studia předmětu ve písemné formě (prokázání praktických znalostí a dovedností - příklady, max. 15 b.);
- prokázání znalostí a dovedností nabytých v průběhu studia předmětu v ústní formě (forma pohovoru, rozpravy písemné části zkoušky, max. 5 b.).
Celkový počet bodů - max. 100 b. (30 b. zápočet + 50 b. test + 15 b. příklady + 5 b. ústní zkoušení) pro úspěšné složení studovaného předmětu je požadováno prokázání min. 50% znalostí a dovedností.
Výsledné hodnocení nereflektuje pouze bodové hodnocení (splnění bodového rozmezí výsledků), nýbrž obsahuje celkové zhodnocení nabytých znalostí a dovedností, a proto žádná z uvedených součástí hodnocení nesmí být zásadně pod stanovený průměr!!!
|
Obsah
|
- Definování konstrukčních prvky, jejich idealizace konstrukce. Deskové konstrukce - typy stropních desek, návrh a principy vyztužování, zjednodušené metody řešení desek, použití tabulek, redukce vnitřních sil.
- Rozbor desek pnutých jedním směrem, vč. typu jejich uložení, desky po obvodě podepřené, křížové spojité, návrh a principy vyztužování, stanovení dimenzačních momentů.
- Desky lokálně podepřené, protlačení, výpočty ohybových momentů (metoda součtových momentů, metoda náhradních rámů). Problematika protlačení desek, konstrukční zásady vyztužování daných typů desek.
- Vícepodlažní konstrukce - rámové konstrukce ztužené, lomové plochy, redistribuce a redukce rámových konstrukcí. Návrh, posouzení a principy vyztužení rámových ztužených konstrukcí, ztužující prvky, neztužené rámové konstrukce.
- ŽB sloupy - prvky namáhané kombinací normálové síly a ohybového momentu. Vzpěr tlačených prvků. Štíhlé sloupy. Účinky druhého řádu. Metody řešení. Působení prvků v rámové konstrukci.
- Základové konstrukce - způsoby podepření, návrh a posouzení základových patek a základových pasů (prostý beton, ŽB), princip návrhu základové desky. Úvod do návrhu hlubinných základových konstrukcí.
- Schodiště, úvod do stěnových konstrukcí - statické působení, výpočetní modely, základní principy návrhu výztuže, konstrukční zásady.
- Úvod do návrhu betonových konstrukcí na účinky požáru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Michal Novák, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Doc. Ing. Petr Brož, DrSc. (100%),
Ing. Michal Novák, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. Ing. Petr Brož, DrSc. (100%),
Ing. Michal Novák, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
ČSN EN 1992-1-1 ? Navrhování betonových konstrukcí ? Obecně ? Část 1.1.Obecná pravidla pro pozemní a inženýrské stavby.
-
Doporučená:
Kohoutková A., a kol. Betonové konstrukce 1.. ČVUT FSv Praha, 2005.
-
Doporučená:
Bilčík J. a kol. Betónové konštrukcie.. BETONING s.r.o., Bratislava, 2005.
-
Doporučená:
Procházka J. a kol. Navrhování betonových konstrukcí 1.. ČBS Servis s.r.o., Praha, 2006.
-
Doporučená:
Procházka:. Navrhování:betonových konstrukcí - příručka k ČSN EN 1992-1-1 a 1-2. CKAIT, 2010.
-
Doporučená:
Procházka J., a kol. Příklady navrhování betonových konstrukcí 1.. ČVUT FSv, 2007.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
23
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
105
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Student se orientuje z předchozího studia:
- v problematice principu výpočtu vnitřních sil; |
- v problematice teorie mezních stavů a pravidla pro tvorbu základních kombinací zatížení; |
- v problematice návrhu krycí vrstvy výztuže; |
- v problematice ŽB konstrukcí namáhaných na ohyb, smyk a kombinaci ohybového momentu a posouvající síly, resp. ohybového momentu a normálové síly; |
- znalosti z předmětů - Technologie betonu, Stavební materiály, Pružnost a pevnost, Statika, Zděné konstrukce a Zatížení a spolehlivost staveb, Železobetonové konstrukce 1. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Student se orientuje z předchozího studia:
- dokáže stanovit spolupůsobení betonu a výztuže, stanovit kotevní a přesahové délky výztuže a dále stanovit vhodné třídy betonu a krytí výztuže pro určité prostředí;
|
- posoudit štíhlost tlačených prvků dle ČSN EN 1992-1-1; |
- návrh a posouzení ohýbaných prvků, prvků namáhaných smykem a kombinací namáhání tlaku a ohybu vč. konstrukčních zásad; |
- návrh a posouzení zděných konstrukcí; |
- návrh a posouzení štíhlých prvků; |
- zhotovit výkres tvaru a výztuže základních nosných prvků konstrukce; |
- aplikovat znalosti získané v předmětu KME/ŽB1. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Bc. studium: student je schopen návrhu a posouzení základních stavebních prvků z betonu (prostého, vyztuženého a předepnutého) s různými způsoby namáhání. Zhotovit výkresy těchto prvků - výkres tvaru a výkres výztuže vč. výkazu výměr a výkazu výztuže. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student po úspěšném absolvování je schopen se orientovat na základě odborných znalostí v oblasti:
- v základním dělení po obvodě podepřených desek vč. principů vyztužení ohybovou výztuží;
|
- v základním dělení lokálně podporovaných desek vč. principů vyztužení ohybovou a smykovou výztuží; |
- v principu návrhu rámové konstrukce, sestavení zatěžovacích stavů pro vybranou konstrukci a předběžném návrhu rozměru prvků konstrukce; |
- v principu návrhu ztužujících a opěrných stěn; |
- v základním dělení schodiště a v principu jeho návrhu; |
- v principu návrhu štíhlých konstrukcí; |
- v principech návrhu prefabrikovaných konstrukcí. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student po úspěšném absolvování je schopen na základě odborných dovedností:
- návrhu po obvodě podepřených desek vč. principů vyztužení ohybovou výztuží, platných konstrukčních zásad (prutová výztuž, svařované sítě) a vyhotovení výkresové dokumentace (výkres tvaru a výkres výztuže);
|
- návrhu lokálně podporovaných desek vč. principů vyztužení ohybovou výztuží, platných konstrukčních zásad (prutová výztuž, svařované sítě) a vyhotovení výkresové dokumentace (výkres tvaru a výkres výztuže); |
- návrhu rámové konstrukce, sestavení zatěžovacích stavů pro vybranou konstrukci a předběžném návrhu rozměru prvků konstrukce, platných konstrukčních zásad a vyhotovení výkresové dokumentace (výkres tvaru a výkres výztuže); |
- návrhu ztužujících a opěrných stěn sestavení zatěžovacích stavů pro vybranou konstrukci a předběžném návrhu rozměru prvků konstrukce, platných konstrukčních zásad a vyhotovení výkresové dokumentace (výkres tvaru a výkres výztuže); |
- návrhu schodiště vč. jeho vyztužení a zakreslení tvaru a výztuže. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: student je schopen návrhu a posouzení základních stavebních prvků z betonu (prostého, vyztuženého a předepnutého). Zhotovit výkresy těchto prvků - výkres tvaru a výkres výztuže vč. výkazu výměr a výkazu výztuže. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Ústní zkouška, |
Schopnost studenta orientovat se v problematice řešené v předmětu ŽB2 je posuzován na základě výsledků:
- seminární práce - zpracování úloh;
- testů na přednáškách (vstupní test 1x, kontrolní test nabytých znalostí 1x);
- zkoušky (kombinované zkoušení - hodnocení teoretických znalostí, příkladová část, ústní pohovor).
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Ústní zkouška, |
Schopnost studenta orientovat se v problematice řešené v předmětu ŽB2 je posuzován na základě výsledků:
- seminární práce - zpracování úloh;
- testů na přednáškách (vstupní test 1x, kontrolní test nabytých znalostí 1x),
- zkoušky (kombinované zkoušení - teoretické hodnocení znalostí, příkladová část, ústní pohovor).
|
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Ústní zkouška, |
- seminární práce - zpracování úloh;
- testů na přednáškách (vstupní test 1x, kontrolní test nabytých znalostí 1x),
- zkoušky (kombinované zkoušení - teoretické hodnocení znalostí, příkladová část, ústní pohovor).
|
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Konzultace;
Dotazy a diskuse.
|
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Konzultace;
Dotazy a diskuse. |
|
|
|
|