|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AFZS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AFZS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglický jazyk pro FZS 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UJP/APS1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty oboru Všeobecná sestra. Kurz připravuje studenty na úroveň B1 (gramatika) až B2 (slovní zásoba) dle SERR. Studenti jsou schopni využít získané jazykové kompetence při komunikaci v situacích běžných pro studovanou profesi. Důraz je kladen na rozšiřování slovní zásoby z oblasti zdravotnictví.
|
Požadavky na studenta
|
1) pravidelná docházka (minimálně 80%)
2) průběžné plnění zadaných úkolů (včetně písemné práce na zadané téma)
3) absolvování průběžného testu (lze získat bonus 5% pro zápočtový test)
4) splnění závěrečného testu na minimálně 75%, student má k dispozici jeden řádný a dva opravné termíny v daném akademickém roce.
|
Obsah
|
1. Nemocniční personál
2. V nemocnici
3. Příjem
4. Záznam pacienta
5. Nehody a urgentní stavy
6. Opakování a průběžný test
7. Bolest
8. Příznaky
9. Péče o starší pacienty
10. Výživa a obezita
11. Opakování
12. Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Grice, T. Nursing 1. OUP, 2008.
-
Rozšiřující:
Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5143-5.
-
Doporučená:
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Doporučená:
Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge, 2012. ISBN 978-0-521-18393-2.
-
Doporučená:
Harrison, A. Flash on English for Nursing. Recanati, 2016. ISBN 978-88-536-2177-1.
-
Doporučená:
Holá,A., Kopřivová,T. Medical English.
-
Doporučená:
Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
identifikovat základní informace jednoduchých textů studovaného oboru; |
pojmenovat a používat běžnou slovní zásobu při rozhovoru o každodenních tématech a činnostech; |
zdůvodnit využívaní prostých a průběhových forem sloves; |
rozlišit vhodnost použití jednoduchých gramatických prostředků; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využívat jazykové kompetence na úrovni A2/B1 dle SERR; |
gramatické prostředky správně využívat v komunikaci; |
jednoduchým způsobem popisovat a vyprávět o každodenních tématech a činnostech; |
získat základní informace o osobách, čase, místě apod.; |
představit sebe, svou rodinu, blízké okolí a dosavadní studium; |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pojmenovat zdravotnické obory, profese a části nemocnice; |
pojmenovat zdravotní problémy pacientů, zejména bolest, zažívací potíže, dýchací potíže, urgentní stavy, atp. |
vyjmenovat složky výživy a zásady zdravého životního stylu; |
vyjmenovat zásady práce a pomůcky potřebné pro starší pacienty; |
pojmenovat jednotlivé části lidského těla, vnitřní orgány a jejich funkce; |
rozlišit správné použití přítomného a minulého čas prostého a průběhového; |
rozlišit způsoby formulace otázek se všemi kategoriemi sloves; |
rozlišit správné použití předložek při popisu míst a dějů; |
rozlišovat správné vyjádření budoucnost pomocí "will";"going to"; |
zdůvodnit porovnání vlastnosti věcí a dějů za použití komparativu a superlativu; |
zdůvodnit vyjádření doporučení nebo morální závazek pomocí slovesa "should"; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
jednoduše popsat své pracovní prostředí: nemocnici nebo jiné zdravotnické zařízení; |
pracovat se zdravotnickou dokumentací, vyplňovat anamnestický dotazník. |
charakterizovat různé vyšetřovací metody, pojmenovat část lidského těla, nejčastější nemoci, život ohrožující stavy; |
aplikovat a dokázat vysvětlit základy první pomoci; |
popsat jednotlivé části nemocnice a podat správné informace pacientovi; vyhledat a ukázat cestu; |
zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější), dát pacientovi důležité informace a telefonicky dojednat termín; |
vyjmenovat a charakterizovat běžné symptomy a typy bolesti; |
používat jazykové prostředky adekvátně komunikační situaci; |
vyjádřit zdvořilost, zájem a empatii. |
poradit pacientovi vhodný životní styl a stravovací návyky; |
formulovat a číst základní texty se zdravotnickou tématikou a orientovat se ve zdravotnické dokumentaci v angličtině; |
vyjadřovat budoucnost pomocí slovesa "will" a "going to"; |
porovnávat vlastnosti věcí a dějů za použití komparativu a superlativu; |
vyjádřit doporučení nebo morální závazek pomocí slovesa "should"; |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: Studenti používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti ve zvoleném cizím jazyce. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
|
|
|
|