|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / RPE3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
RPE3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština pro FPE 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenta pedagogické fakulty. Cílem kurzu je vybavit studenty, kteří nestudují ruštinu jako obor, kompetencemi úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Vstupní úroveň pro absolvování kurzu je základní znalost ruštiny.
|
Požadavky na studenta
|
100 bodů pro získání zápočtu - systém hodnocení kurzu UJP/RPE3
Úkoly Body - celkem 120 bodů
Hodnocení I: 1. písemný úkol (popis člověka-kamarád/ka; člen rodiny) 10
Hodnocení II: Práce s textem (čtení, porozumění) 5
Hodnocení III: průběžný test (samohodnocení-2.lekce) - splněný na 75% 30
Hodnocení IV: 2. písemný úkol (svátky a tradice v Rusku a u nás) 10
Hodnocení V: prezentace (praktický, ústní úkol) 10
Hodnocení VI: závěrečný test (samohodnocení-4.lekce) - splněný na 75% 40
Docházka (max. 4 absence) 5
Aktivní práce při hodinách; plnění průběžných úkolů 10
|
Obsah
|
1. Charakteristika člověka. Popis vzhledu člověka
2. Svátky, tradice. Blahopřání.
3. Zdravotní péče. Zdravotní stav. Návštěva lékaře.
4.Lexikální a gramatické minimum: Skloňování podstatných a přídavných jmen, osobní a neurčitá zájmena,
časování sloves-slovesné vazby, opakovaný děj a slovesný vid, skloňování základních číslovek, modální slovesa.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Golovatina, Varvara; Mistrová, Veronika; Molchan, Maria. Tvoj šans A2. Nakladatelství Fraus, Plzeň, 2019. ISBN 978-80-7489-509-8. Golovatina, Varvara; Mistrová, Veronika; Molchan, Maria. Tvoj šans A1. Nakladatelství Fraus, Plzeň, 2019. ISBN 978-80-7489-509-8. .
-
Rozšiřující:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013. .
-
Doporučená:
Jelínek, Stanislav. Raduga po novomu 2. Fraus, Plzeň, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7. Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. dot.[1. vyd.]. Praha : Vysoká škola ekonomická, 1996. ISBN 80-7079-138-1. .
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat číslovky 1-1000 |
rozlišit formy tykání a vykání |
rozlišit tvary pravidelných sloves |
vyjmenovat základní členy rodiny, dát jejich charakteristiku |
rozlišit výslovnost tvrdých a měkkých souhlásek |
rozlišit výslovnost redukovaných samohlásek v ruštině |
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině |
klasifikovat slovesa podle způsobu časování |
rozlišit tvary skloňování podstatných jmen |
rozlišit tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky |
popsat režim dne a volný čas |
sestavit jednoduchý popis školy |
srovnat systém školství v Rusku a u nás |
popsat cestu, trasu, orientaci ve městě |
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu |
vyhledat podstatné informace v krátkém textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině |
klasifikovat slovesa podle způsobu časování |
rozlišit tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky |
rozlišit tvary osobních zájmen |
porovnat skloňování podstatných jmen |
rozlišit a využít číslovky základní a řadové |
klasifikovat slovesa vyjadřující potřebu a nutnost |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. jméno, příjmení, věk, národnost) |
žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo, škola, členové rodiny) |
jednoduchým způsobem popsat sebe, blízkou osobu |
sestavit příklad blahopřání |
popsat systém svátků a tradic v různých zemích |
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu |
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|