Marvin Pasch a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.
Robert Čapek: Líný učitel - Jak dobře a efektivně učit, Moderní didaktika a další
Geoffrey Petty: Moderní vyučování
Vladimír Vinter, Ivo Králíček: Začínající učitel biologie
Starý, Laufková: Formativní hodnocení ve výuce
Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi.
Jáč, M., Kopecká, J., Morris, M. et Vránová, O. (2019): Didaktické
kazuistiky výuky přírodopisu a biologie. Univerzita Palackého v Olomouci.
Slavík, J., Hajerová Mullerová, L., Soukupová, P. et al. (2020): Reflexe
a hodnocení kvality výuky I. Západočeská univerzita v Plzni, FPE.
Didaktické časopisy
Obecně pedagogické:
Pedagogika http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?lang=cs
Pedagogická orientace https://journals.muni.cz/pedor
Orbis scholae http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/index.jsp?include=AUC_detail&id=1201
Studia pedagogica https://www.phil.muni.cz/journals/studia-paedagogica
e-Pedagogium https://www.pdf.upol.cz/veda/odborne-casopisy/e-pedagogium/
Komenský http://www.ped.muni.cz/komensky/
Přírodní vědy:
Biologie-Chemie-Zeměpis http://bichez.pedf.cuni.cz
Scientia in educatione https://ojs.cuni.cz/scied/issue/archive
Seznam zahraničních časopisů pro výuku přírodních věd: https://www.csun.edu/science/ref/professional_development/sci_ed_journals.html
Populárně naučné:
ŽIVA http://ziva.avcr.cz/
VESMÍR https://vesmir.cz/cz/
Testy a testování - teoretické učebnice
Hrabal V., Lustigová Z. & Valentová L.: Testy a testování ve škole. Středisko vědeckých informací Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, 1994.
Půlpán Z.: Základy sestavování a klasického vyhodnocování didaktických testů. Kotva, Hradec Králové, 1991.
Rötling G.: Metodika tvorby učitelského didaktického testu. Metodické centrum, Banská Bystrica, 1996.
Turek I.: Didaktické testy. Metodické centrum, Bratislava, 1995.