Prakticky zaměřený předmět, ve kterém se dozvíte celou řadu zajímavých informací o regionech Afriky, Asie, Austrálie a Oceánie v souvislostech a navíc si osvojíte dovednost, jak o nich vyučovat!
Letní semestr
,
Přednáška 2 [HOD/TYD]
Seminář 3 [HOD/TYD]
Zakončení
Zápočet,
5 kreditů,
Předmět nemá
podmiňující
ani
vyloučené
ani
informativně doporučené
předměty...
Předmět - cíle
CBG/MRG1Z
- IS/STAG
Studenti porovnají klady a zápory historických přístupů k výuce regionální geografie Afriky, Asie a Austrálie, diskutují současné problémy regionální geografie a vytvoří si názor na její současnou podobu, který diskutují. Studenti navrhují alternativy k současné koncepci výuky a podobě regionálně-geografického kurikula. Definují stěžejní pojmy pro jednotlivá témata a provádějí jejich didaktickou transformaci pro ZŠ úroveň. Studenti dělí kontinenty (Afrika, Asie, Austrálie) na regiony. Studenti aplikují znalosti obecné fyzické a humánní geografie do výuky vymezených regionů a propojují tyto znalosti se specifiky jednotlivých regionů. Studenti předvedou didaktickou transformaci a odvodí model výuky regionální geografie v souvislostech na úrovni ZŠ. Studenti stanoví vhodné metody a organizační formy při vedení modelové hodiny regionální geografie a navrhnou zařazení výsledků aktuálních výzkumů z oblasti didaktiky regionální geografie do vyučování. Studenti vybírají vhodné a relevantní zdroje informací (články, publikace, internetové stránky, modely atd.) o jednotlivých regionech a zařazují tyto informace do výuky. Studenti vhodně využívají techniku (např. interaktivní tabuli, Google Earth, GIS atd.) při výuce regionální geografie.