|
|
CBG/ODGZ
Oborová didaktika - geografie pro ZŠ
Garanti: Doc. RNDr. Pavel Mentlík, PhD.
|
|
|
|
Předmět - literatura
CBG/ODGZ
- IS/STAG
Základní
Janík, Tomáš,
Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání
, Brno : Paido
2009
Knecht, P., Hofmann, E.,
K problému řazení geografického učiva ve školních vzdělávacích programech
, Praha, Česká geografická společnost
2013
Mísařová, Darina; Hercik, Jan,
Kapitoly z didaktiky geografie 1
, Olomouc
2013
Petty, Geoffrey,
Moderní vyučování
, Praha : Portál
2013
Skalková, Jarmila,
Obecná didaktika : vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování
, Praha : Grada
2007
Kolektiv,
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : (se změnami provedenými k 1.9. 2007)
, Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze
2007
Doporučená
Janík, Tomáš; Maňák, Josef,; Knecht, Petr,
Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření
, Brno : Paido
2009
Knecht, P.,
Didaktická transformace aneb od didaktického zjednodušení k didaktické rekonstrukci.
, Praha, Karolinum
2007
Punch, Keith; Oancea, Alis,
Introduction to research methods in education
2014
KNECHT, P.; KUBIATKO, M.; SVATOŇOVÁ, H.,
Jak uživatelé hodnotí školní zeměpisné atlasy? Podněty pro rozvoj školské kartografie.
2010
Kühnlová, Hana,
Kapitoly z didaktiky geografie
, Praha : Karolinum
1999
Clifford, N. J.; Holloway, Sarah L.; Rice, Stephen P.; Valentine, Gill,
Key concepts in geography
2009
Chráska, M.,
Metody pedagogického výzkumu
, Praha
2007
Průcha, Jan,
Moderní pedagogika
, Praha : Portál
2009
Janík, T.,
Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení
, Brno
2013
Průcha, Jan,,
Pedagogická encyklopedie
, Praha : Portál
2009
Čábalová, Dagmar,
Pedagogika
, Praha : Grada
2011
PAWSON, E.; FOURNIER, E.; HAIGH, M.; MUNIZ, O.; TRAFFORD, J.; VAJOCZKI, S.,
Problem-based Learning in Geography: Towards a Critical Assessment of its Purposes, Benefits and Risks.
2006
FALTÝN, Jaroslav et al.,
Rámcový vzdělávací program prozákladní vzdělávání
, Praha: MŠMT
2021
Slavík, J. a kol.,
Reflexe a hodnocení kvality výuky
, Plzeň
2020
HOFMANN, E.; SVOBODOVÁ H.; KNECHT P.,
Standardy geografického vzdělávání v Česku, na Slovensku a v USA. Necháme se inspirovat?
2014
Fryč, Jindřich et al.,
Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+
, Praha: MŠMT
2020
KÜHNLOVÁ, H.,
Školní geografický projekt
, Praha. Geografické rozhledy 3/1993-94
Lambert, David; Morgan, John,
Teaching geography 11-18 : a conceptual approach
2010
Catling, Simon; Willy, Tessa,
Teaching primary geography
2011
Průcha, Jan,
Učebnice: teorie a analýzy edukačního média : příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky
, Brno
1998
Gavora, Peter,
Úvod do pedagogického výzkumu
, Brno : Paido
2000
JANKO, T.; KNECHT P.,
Visuals in Geography Textbooks: Categorization of Types and Assessment of Their Instructional Qualities.
2013
Najvar, Petr,
Zkoumání (kvality) výuky: srovnání dvou přístupů
, http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11769&lang=cs
2017
|
|
|
|
|
Další doporučená literatura
Další prameny k výuce nad rámec seznamu uvedeného ve stagu (je možno doplňovat i během semestru), případně rošíření informací o literatuře uvedených ve stagu o další podrobnosti.
Poslední změna:
17.09.2020
|
|
|
|
|
Studijní materiály
Dokumenty jsou přístupné pouze přihlášeným uživatelům nebo studentům předmětu.
|
|
|