|
|
Předmět - literatura
KPG/Š1P
- IS/STAG
Základní
EURYDICE.,
Česká republika
2021
MŠMT,
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2019-2023
2019
ČŠI.,
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
, Praha: ČŠI
2021
Hajerová Műllerová, L., Slavík, J.,
Modelování kurikula
, Plzeň: ZČU
2020
Janík, T. et al.,
Mýty - omyly - nepravdy : o ?chibách? ve vzdělávání a pedagogice
, Brno: MU
2020
TROJAN, V. et al.,
Přístupy k efektivitě z pohledu managementu vzdělávání
, Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
2016
RVP pro ZV, SŠ v platném znění
GREGER, D.,
Spravedlivost českého školského systému v mezinárodním srovnání.
, Praha: Orbis scholae, 2(1) s. 46-59.
MŠMT,
Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+
2020
LEBEDA, T., MAREK, D., ZATLOUKAL, T., ANDRYS, O., LYSEK, J., FOLWARCZNÝ, R., ZYMOVÁ, K., SOUKOP, M., BASTL, J.,
Vstřícné prostředí a vztahy ve škole a jejich vliv na průběh a výsledky vzdělávání ? Vybraná zjištění ze sekundárních analýz.
, Praha: ČŠI
2021
Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků
Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Zákon č. 563 /2004 Sb.
ČŠI.,
Zjištění z mezinárodního šetření TALIS 2018
, Praha: ČŠI
2018
Rozšiřující
Hošpesová, H.,
Jak reflektovat (vlastní) praxi?
, Praha: ČŠI
MAREŠ, J., JEŽEK, S.,
Klima školní třídy. Dotazník pro žáky.
, Praha: NÚV.
MAREŠ, J., JEŽEK, S., GRECMANOVÁ, H., DOPITA, M.,
Klima školy. Soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče.
, Praha: NÚV.
2012
URBÁNEK, P., CHVÁL, M.,
Klima učitelského sboru. Dotazník pro učitele
, Praha: NÚV.
2021
PROKOP, D., KORBEL, P., DVOŘÁK, T., MARKOVÁ, L., GARDOŠÍKOVÁ, D. et. al.,
Mají děti v Česku stejné šance ve vzdělávání? Hlavní zjištění studie Nerovnosti ve vzdělávání jako zdroj neefektivity.
, Praha: Nadace České spořitelny
2020
Průcha, J.,
Pedagogická encyklopedie
, Praha: Portál
2009
Trunda, J.,
Profesní portfolio učitele - Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení.
, Praha: NÚV.
2012
Trojan, Václav; Tureckiová, Michaela; Trunda, Jiří; Dvořáková, Miroslava,
Přístupy k managementu vzdělávání v kontextu České republiky
2015
Tomková, A., Spilková, V., Píšová, M. et al.,
Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch.
, Praha: NÚV.
2012
Nantl, J.,
Současnost a budoucnost vzdělávací politiky.
2018
Kasíková, H., Žák, V.,
Učíme děti učit se. Hospitační arch.
, Praha: NÚV.
Doporučená
POL, M., LAZAROVÁ, B.,
Dobrá škola: Metoda pro stanovení priorit školy
, Praha: Národní ústav pro vzdělávání
2011
DVOŘÁKOVÁ, M., TROJAN, V., TURECKIOVÁ, M.,
Efektivita vzdělávání
, Praha: CŠM PedF UK
2016
VAŠŤATKOVÁ, J., MICHEK, S.,
Modely řízení kvality a škola
, Olomouc: UP
2010
Komise EU.,
Monitor vzdělávání a odborné přípravy 2019 - Česko.
PROKOP, D., KORBEL, P., DVOŘÁK, T., MARKOVÁ, L., GARDOŠÍKOVÁ, D. et. al.,
Nerovnosti ve vzdělávání jako zdroj neefektivity.
, Praha: Nadace České spořitelny
2020
Vališová, Alena,; Kasíková, Hana,; Bureš, Miroslav,
Pedagogika pro učitele
, Praha : Grada
2011
HAJEROVÁ-MŰLLEROVÁ, L., ŠIMEK, Z.,
Podniková kultura
, Praha: VŠEM
2011
STARÝ, K., DVOŘÁK, D., GREGER, D., DUSCHINSKÁ, K.,
Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků
, Praha: Karolinum
2012
Spilková, V.,
Přístupy české vzdělávací politiky po roce 1989: Deprofesionalizace učitelství a učitelského vzdělávání?
, Pedagogika, 66(4), s. 368?385.
RVP pro ZV
DVOŘÁK, D., STARÝ, K., URBÁNEK, P.,
Škola v globální době: Proměny pěti českých základních škol
, Praha: Karolinum
2015
Moree, D.,
Učitelé na vlnách transformace: Kultura školy před rokem 1989 a po něm
, Praha: Karolinum
2013
POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, J.,
Úvod do pedagogické evaluace a jejich metod
, Olomouc: UP
2010
Trojan, Václav; Trojanová, Irena; Trunda, Jiří,
Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele
2016
Kohoutek, J., Veselý, A & Špačková, Z. et al.,
Vzdělávací politika
, Brno: MU
2015
|
|
|
|
|
Další doporučená literatura
- Janík et al. Adaptační období pro začínající učitele: zahraniční přístupy a návrhy řešení. Pedagogika, 2017, roč. 67, č. 1, s. 4-26. ISSN 2336-2189. Dostupné na: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11678&lang=cs
- Píšová, M a Hanušová, S. Začínající učitelé a drop-out. Pedagogika, 2016, roč. 66, č. 4, s. 386-407. ISSN 2336-2189. Dostupné na: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11547&lang=cs
- Lazarová, B. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika, 2010, roč. 55, č. 3-4, s. 59-69. ISSN 2336-2189. Dostupné na: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=906&lang=cs
- Lukas, J. Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (2. část). Pedagogika, 2008, roč. 58, č. 1, s. 36-49. ISSN 2336-2189. Dostupné na: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1174&lang=cs
- Lukas, J. Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (1. část). Pedagogika, 2007, roč. 57, č. 4, s. 364-379. ISSN 2336-2189. Dostupné na: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1260&lang=cs
- Švaříček, R. Zlomové události při vytváření profesní identity učitele. Pedagogika, 2011, roč. 2, č. 4, s. 247-274. ISSN 1338-0982. Dostupné na: https://www.casopispedagogika.sk/studie/svaricek-roman-zlomove-udalosti-pri-vytvareni-profesni-identity-ucitele.html
- Nezvalová, D. Další vzdělávání učitelů ve Velké Británii. Pedagogická orientace. 2001, roč. 11, č. 1, s. 3-9. ISSN 1805-9511. Dostupné na: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/8639
- Švec, V. Sebereflexe jako nástroj profesionálního (sebe)rozvíjení začínajících učitelů. Pedagogická orientace. 1997, roč. 7, č. 3, s. 2-13. ISSN 1211-4669
Další prameny k výuce nad rámec seznamu uvedeného ve stagu (je možno doplňovat i během semestru), případně rošíření informací o literatuře uvedených ve stagu o další podrobnosti.
Poslední změna:
05.05.2019
|
|
| |
|