|
|
KVK/MEDP
Mediální pedagogika pro viz. gramotnost
Garanti: PhDr. Jan Mašek, Ph.D.
|
|
|
|
Předmět - literatura
KVK/MEDP
- IS/STAG
Doporučená
Mašek, J.,
Audiovizuální gramotnost významné aspekty využití audiovize v edukaci In. Čuřín, M., Víška,V., Podoláková, I. Gramotnost ve škole.
, Hradec Králové : PdF UHK
2013
Mašek, Jan,
Audiovizuální komunikace výukových médií
, Plzeň : Západočeská univerzita
2002
LABISCHOVÁ, D.,
Didaktika mediální výchovy
, Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě
2013
Mašek, J.,
Mediální didaktika: významná subdisciplína české mediální pedagogiky? In MAŠEK, J.; SLOBODA, Z.; ZIKMUNDOVÁ, V. (Eds.) Mediální pedagogika v teorii a praxi.
, Plzeň: Vydavatelství ZČU
2010
Verner, P.,
Mediální výchova. Průřezové téma
, Úvaly: ALBRA
2007
Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav,
Otevřené technologie ve výuce
, Plzeň : Západočeská univerzita
2004
CHANDLER, D.,
Semiotics for Beginners
2011
Doubravová, Jarmila,
Sémiotika v teorii a praxi
, Praha : Portál
2002
Mašek, J.,
Současné otázky a problémy mediální pedagogiky. . In: Viera Kurincová, Peter Seidler, Juraj Komora (eds.) Strategický význam inovácií v edukačnej teórii a praxi.
, Nitra: UKF v Nitre
2011
Sturken, Marita; Cartwright, Lisa,,
Studia vizuální kultury
, Praha : Portál
2009
Šmíd, Milan,
Úvod a texty ke studiu masových médií : Skripta pro posl. fak. sociálních věd
, Praha - Karolinum
1992
McQuail, Denis,
Úvod do teorie masové komunikace
, Praha : Portál
2007
Mašek, Jan; Zikmundová, Vladimíra,
Využití audiovizuálního sdělení v mediální výchově
, Plzeň : Západočeská univerzita
2012
Mičienka, Marek; Jirák, Jan,
Základy mediální výchovy
, Praha : Portál
2007
|
|
|
|
|
Další doporučená literatura
Weby:
http://www.nebudobet.cz Občanské sdružení Rizika internetu a komunikačních technologií (alias Nebuď oběť!) se zaměřuje na preventivní osvětu žáků základních škol, pedagogů a rodičů v problematice nebezpečného užívání Internetu a komunikačních technologií. Varuje před možným zneužitím osobních údajů a seznamuje s novými fenomény kyberprostoru, jakými jsou například sexting, grooming, phishing, happy slapping. Věnujeme se natáčení videoklipů, tvorbě komixů a vzdělávacích programů, realizaci přednášek a mezinárodně kooperačních projektů.
Web a výborné sborníky: http://clovekamedia.cz z konferencí Člověk a média, které se konají dvakrát ročně
a jsou určeny každému, kdo v médiích nebo s médii pracuje, kdo je sleduje nebo kdo se o ně jen zajímá....
Stranky pro on-line tvorbu: v anglickém jazyce: WIX.COM, v českém jazyce WEBNODE.CZ
Buckingham, D., Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture , Cambridge, UK: Polity 2003
Hüther, J., Grundbegriffe Medienpädagogik, KoPäd Verlag,
Šeďová, K., Média jako pedagogické téma. In Pedagogika 1/2004, s. 19 - 33 , Praha: Pedagogická fakulta UK 2004
Aufderheide, P., Media Literacy. A Report of the National Leadership Conference on Media Literacy Washington, DC: Aspen Institute 1993
Ofcom, Media Literacy Audit. Report on media literacy amongst children. This report presents the results of detailed research undertaken by Ofcom to assess the extent of media literacy amongst children aged 8 - 15 across the , UK 2006
Břečka, S., Mediálna výchova , Bratislava: Národné centrum mediálnej komunikácie 1999
Jirák, J., Mediální gramotnost jako kompetence svého druhu. In: Dopita, M., Staněk, A. (eds.): Výchova k demokratického občanství a vzájemné toleranci v multikulturní společnosti, s. 177 - 186 , Olomouc: Univerzita Palackého 2004
Sloboda, Z., Mediální pedagogika. Integrující přístup k uchopování a chápání role médií ve společnosti. In Miscellanea Sociologica, s. 27 - 48. , FSV UK a FF UK: Praha 2006
Plášek, R., Mediální výchova a mediální gramotnost v kontextu českého školství : nástin předpokladů, možností a limitů. Revue pro média, roč. 4, č. 8, s. 9 - 12. 2004
Numerato, D., Mediální výchova: oddůvěrňování důvěrného světa. Revue pro média, roč. 4, č. 8, s. 2 - 9 2004
Mašek, J., Některé aktuální otázky vlivu technických komunikačních prostředků na vzdělání a výchovu. In: Sborník V. konference "České asociace pedagogického výzkumu", str. 127 - 133 , Plzeň
Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav, Otevřené technologie ve výuce , Plzeň : Západočeská univerzita 2004
Sak, P., Proměny české mládeže , Praha: Petrklíč 2000
Šmahel, David, Psychologie a internet : děti dospělými, dospělí dětmi , Praha : Triton 2003
Jirák, J., půdorys mediální gramotnosti. In Hrachovcová, M., Staněk, A. (Eds.). Občanská výchova v globalizující se společnosti., s. 71 -77 , Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta 2002
RVP, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. , Praha: MŠMT ČR 2004
Recommendations addressed to the United Nations Educational Scientific and Cultural Organisation UNESCO. In Fiona Gundacker (Ed.) Educating for the Media and the Digital Age, Vienna: Austrian Federal Ministry of Education and Cultural Affairs/UNESCO 1999
Mašek, J., Role média v edukačním prostředí a vybrané otázky mediální pedagogiky. In Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň. 1. vyd., (abstrakt s. 55) , Plzeň : ČAPV, FPE ZČU 2006
Mičienka, M.; Jirák, J. a kol., Rozumět médiím. Základy mediální výchovy pro učitele. , Praha: Partners Czech 2006
Bělohradská, J, Televize a počítač - fenomény dětského světa 21. století. In Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. , Plzeň: ČAPV, FPE ZČU 2006
Koťa, j., Televizní svět iluzí a snů: agresivita, vzdělání a dítě. In: Dítě, výchova a kulturní proměny světa. Studia paedagogica, č. 13 , PedF UK, Praha 1995
Šmíd, Milan, Úvod a texty ke studiu masových médií : Skripta pro posl. fak. sociálních věd , Praha : Karolinum 1992
McQuail, Denis, Úvod do teorie masové komunikace , Praha : Portál 1999
Vybíral, Z., Výzkum disinhibice u mladých uživatelů chatu. In Plaňava, I., Pilát, M. (Eds.). Děti, mládež a rodiny v období transformace , Brno: Barrister&Principal 2002
Kunczik, Michael, Základy masové komunikace , Praha : Karolinum 1995
Poslední změna:
10.11.2011
|
|
|
|
|
Studijní materiály
Dokumenty jsou přístupné pouze přihlášeným uživatelům nebo studentům předmětu.
|
|
|