Kurz je koncipován tak, aby si posluchač osvojil základní přehled o vztazích mezi politikou (společností) a médii. V průběhu kurzu se studenti nejdříve ve stručné míře obeznámí s definicemi (média, masmédia, nová média, sociální média - zpráva, zpravodajství, informace, dezinformace, misinformace, fake news; publicista, publicistika...atp.) ve vztahu k politické realitě. Posléze se kurz zaměří na teoretický a metodologický přednáškový blok (2 přednášky) a studenti se tak obeznámí s paradigmaty / teoriemi / směry (školami) a s přístupy a metodologickými postupy při výzkumu médií ze sociálně-vědní perspektivy se zřetelem na politologii. V dalším přednáškovém bloku (5 přednášek) nazvaném "média, politika a modernita" se kurz zaměří na tisk, rozhlas, televizi, sociální média a válku. Ve třetím přednáškovém bloku (2 kurzy) se kurz bude věnovat třem modelům mediálních systémů ve vztahu k reáliím v České republice. Ve čtvrtém a předposledním tematickém bloku se kurz (2 přednášky) zaměří na post-pravdivou politiku, dezinformace, misinformace a "fake news". Kurz bude v posledním tematickém bloku zakončen přednáškou zaměřenou na public relations (PR) a to z celé řady perspektiv (media relations institucí, města a obce, veřejná diplomacie, paradiplomacie, kontra-paradiplomacie).
Last updated:
16.02.2022