"Indem ein Mensch mit den ihm von Natur gegebenen Gaben sich zu verwirklichen sucht, tut er das Höchste und einzig Sinnvolle, was er tun kann." (Hermann Hesse)
Milé studentky, milí studenti,
v zimním semestru jste si osvojovali základní terminologii v hospodářské němčině. V letním semestru na tyto poznatky navážeme a zaměříme se mj. na tyto otázky:
Jak ovlivňuje makroekonomická situace pozici jednotlivých firem? Jaké jsou dopady státní hospodářské politiky na podnikovou sféru? Které formy komunikace jsou vhodné pro management, marketing a obchodní jednání? Se kterými oblastmi práva (pracovní právo, kupní smlouva) by se měl podnikatel seznámit? Podle čeho se majitelé podniku rozhodují, kde podnik založit? Jaké jsou možnosti získávání zákazníků a obchodních partnerů? Jaké jsou marketingové možnosti prezentace produktů daného výrobce? Jak se posuzuje bonita firmy?
Opět budeme pracovat s učebnicí Vávra - Hospodářská němčina (nejen) pro bakaláře, doplňkově též s učebnicí Eismann - Wirtschaftskommunikation Deutsch NEU, která obsahuje autentické příklady z firemní praxe. Stěžejními podklady k semináři jsou materiály na CW (pod složkou seminář - jsou očíslované podle týdnů, ke kterým se vztahují a s Vašimi prezentacemi, které mají sloužit jako příprava pro složení státní závěrečné zkoušky v části odborný blok.
Připomínám známé pravidlo - "lepší třikrát volat než to jednou zvorat" - a těším se na Vaše podněty a dotazy na tel. 774 252 957 nebo na mailu.
Přeji Vám úspěšný průběh letního semestru!
Zdeněk Vávra
Last updated:
12.01.2021