"Indem ein Mensch mit den ihm von Natur gegebenen Gaben sich zu verwirklichen sucht, tut er das Höchste und einzig Sinnvolle, was er tun kann." (Hermann Hesse)
Milé studentky, milí studenti,
v zimním semestru jsme si především osvojovali nezbytnou terminologii pro komerční praxi v NJ, abychom se v letním semestru mohli zaměřit podrobněji na tři odborné tematické okruhy:
1. makroekonomická situace a hospodářská politika
2. podnikové hospodářství - management, marketing, obchodní jednání
3. právní aspekty komerční praxe - kupní smlouva, pracovní právo
Tyto tři součásti jsou nezbytné pro pochopení fungování podniku v tržní ekonomice. Zajímat nás budou mj. tyto otázky: Jak se prezentuje firemní historie a aktuální situace konkrétního podniku, z čeho se podnik skládá, co mají na starosti jeho jednotlivé součásti, podle čeho se majitelé podniku rozhodují, kde podnik založit, jaké jsou možnosti získávání zákazníků a obchodních partnerů, jaké jsou marketingové možnosti prezentace produktů daného výrobce či jak se posuzuje bonita firmy.
Opět budeme pracovat s učebnicí Eismann - Wirtschaftskommunikation Deutsch NEU, která obsahuje autentické příklady z firemní praxe, dále s materiály na CW (pod složkou seminář - jsou očíslované podle týdnů, kdy se budou kontrolovat, proto opět doporučuji si materiály vytisknout již na začátku semestru) a s Vašimi prezentacemi, které mají sloužit jako příprava pro složení státní závěrečné zkoušky v části odborný blok.
Připomínám známé pravidlo - "lepší tříkrát volat než to jednou zvorat" - a těším se na Vaše podněty a dotazy na tel. 774 252 957 nebo na mailu.
Přeji Vám úspěšný průběh letního semestru!
Zdeněk Vávra