Výuka a studium historiografie nabízejí na středních školách řadu nových možností jak v prezentaci a prohlubování poznatků, tak v didaktice i preznetaci oboru. Učitel proto může v daleko širším měřítku prezentovat práci historika, pracovat s původními prameny, využívat a hodnotit kroniky a dokumenty (lhostejno zda v "původní" či eletronické podobě - viz kroniky, texty a rozbory na záložce Seminář), propojovat a popřípadě stavět nová přůřezová témata atp. Moderní historiografie je také tématem do jisté míry kontraverzním a nbízí námětyk porovnání nejen škol, ale i ideologií, které se snažily a snaží historie zneužít. Na leckterých typech středních škol se navíc v historických seminářích nabízejí jmožnosti takřka vědecké práce. Neméně důležitá je nutnost prohlubovat chápání historických souvislostí a jejich podobnosti a paralelám se současným stavem věcí. V moderní historiografii netoliko v knihách a foliantech...
Last updated:
13.05.2017