Vážení studenti!
vítám vás do třetího pokračování čtyřdílného kurzu Didaktiky dějepisu. V tomto semestru pro vás budou důležité dvě otázky. První je otázka získání historické faktografie prostřednictvím Internetu. Kurz vám nabídne webové adresy, kde najdete inspiraci, jak kvalitně modernizovat, doplňovat, rozvíjet a fixovat dějepisné učivo. Dějepisný software využijete k prezentacím didaktických programových nástrojů. Na pozadí skvělých možností, které pro výuku historie poskytuje elektronické prostředí, si samozřejmě položíme také otázku o pozitivech a negativech využívání Internetu školními dětmi. Tuto otázku vám položím na začátku i na konci našeho kurzu.
Druhou otázkou bude naplnění některých důležitých kurikulárních dokumentů a jejich prostřednictvím též vašich pedagogických dovedností. Budeme se zabývat rozborem a konkrétní aplikací klíčových kompetencí ve vyučování dějepisu.
Absolventi předmětu DID3Z by měli být schopni zpřehlednit hlavní softwarové možnosti v získávání rozličných historických materiálů a také využít nabídnutých didaktických inspirací k tvorbě vlastních elektronických edukačních nástrojů. Těmi mohou být např. výukové prezentace v programu PowerPoint, zajímavá cvičení v programu Hot Potatoes, programy s využitím intertaktivní tabule atd. Na konci semestru by studenti měli s jistotou aplikovat teoretické zásady klíčových kompetencí na řadu výukových situací v dějepisu na ZŠ (a v nižších ročnících víceletých gymnázií).
Mnoho zdaru ve studiu! Helena Východská
Last updated:
21.09.2011